درآمدزایی با بی‌انضباطی؛ اگر پول بدهیم دیگر کسی مشکلی با بداخلاقی ندارد!/ چرا تمام اتفاقات در این فوتبال ۱۰۰میلیون تومان قیمت دارند؟

درآمدزایی با بی‌انضباطی؛ اگر پول بدهیم دیگر کسی مشکلی با بداخلاقی ندارد!/ چرا تمام اتفاقات در این فوتبال ۱۰۰میلیون تومان قیمت دارند؟
شناسه خبـر : ۱۲۴۵۵۱ چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به دلیل جایگزین کردن یک دندان‌پزشک و یک کارشناس تغذیه به جای پزشکان رسمی خود در مسابقات لیگ برتر به پرداخت ۱۰۰میلیون تومان جریمه محکوم کرد.

آرای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال همیشه منشأ سوال بوده اما این بار انصافا مرزهای همه‌چیز جابه‌جا شده است! همیشه این سوال را در قبال آرای کمیته انضباطی داشته‌ایم که چرا هر تخلفی در این فوتبال باید با جریمه مالی روبرو شود؟ یعنی هر کس پول داشت هر کاری می‌تواند بکند؟ و یا برعکس اگر پولش را بدهیم، دیگر کسی مشکلی با بداخلاقی ندارد؟

از همان دهه ۸۰ که قاضی شاه‌حسینی جرایم مالی را بنیانگذاری کرد، همیشه منتقد این روش بوده‌ایم و تجربه نشان داده که جریمه مالی کمکی به تلطیف فضای فوتبال نکرده و تنها حساب فدراسیون را پر می‌کند. نگاه کنید به این که تخلفات در سال‌های اخیر چه جنبه‌های وسیع و مختلفی پیدا کردند. اگر این آرا بازدارنده بود که باید نطفه جرم و جریمه با هم خفه می‌شد نه این‌که تا این سطح و تنوع گسترش پیدا کند.

طی روزهای اخیر جریمه امید نورافکن بابت آن حرکت ۱۰۰میلیون تومان و جریمه دو قطب بزرگ تهرانی بابت تقلب در انتخاب پزشک نیز ۱۰۰میلیون تومان تعیین شده است! خودتان آرا رابخوانید: «باشگاه پرسپولیس در بازی با سپاهان به جای استفاده از علیرضا حقیقت، پزشک رسمی باشگاه، از علی اسدی، کارشناس تغذیه، استفاده کرده بود. به همین دلیل، علیرضا حقیقت به دلیل دراختیار قرار دادن کارت خود به دیگری، ۱۰۰میلیون تومان جریمه شد و علی اسدی نیز ۱۸ ماه از حضور در میادین فوتبالی محروم شد. باشگاه استقلال هم در بازی با تراکتور به جای استفاده از پزشک رسمی خود، محمدعلی زارع، از محمد آقامحمدآبادی، دندان‌پزشک، استفاده کرد. بر همین اساس، زارع ۱۰۰میلیون تومان جریمه شد و آقامحمدآبادی نیز ۱۸ ماه از حضور در میادین فوتبالی محروم شد.»

چقدر جالب که تمام اتفاقات در این فوتبال ۱۰۰میلیون تومان قیمت دارند. هیچ فرقی نمی‌کند که شما درون زمین یا بیرون زمین چه تخلفی کنید و اساسا بازیکن باشید یا پزشک یا مدیر تیم! همین‌جا باید یک سوال را از مسئولان کمیته انضباطی پرسید که جریمه ۱۰میلیون تومانی هم دارید؟ ما خبرنگاران وسعمان نمی‌رسد و لااقل بدانیم که به اندازه جیبمان خطا کنیم! اما جنبه مقابل یعنی متخلفان؛ قدیمی‌ها می‌گفتند «هرچه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک»! انسان‌ها در هر شغل و لباسی هنگام بیماری به پزشک اعتماد می‌کنند و وای به روزی که پزشک خود تقلبی باشد.

ورزش قرار بود جایی برای ساختن روح و تعالی انسان باشد. کمکی برای سالم‌سازی جامعه و پرورش نسل جوان برای آینده بهتر، وقتی در محیط مقدس ورزش تقلب رواج پیدا کند دیگر چه توقعی از سایر تخصص‌ها باید داشت؟ حالا همه این‌ها به کنار، خود آن عزیزان چطور حاضر به انجام این تقلب شدند؟ مگر یک دندانپزشک شانی کمتر از یک پزشک دارد؟ چطور حاضر شده به جای او سر زمین برود؟ یک متخصص تغذیه چطور حاضر به چنین کاری شده؟ اگر اتفاقی می‌افتاد که به تخصص پزشک نیاز داشت چه می‌کردند؟ و از آن مهمتر خود پزشکان این دو تیم که شناخته‌شده نیز هستند. از آقای دکتر حقیقت بعید بود که کارتش را آگاهانه در اختیار کس دیگری بگذارد. یعنی در این فوتبال کسی هست که دکتر حقیقت را نشناسد؟ غیبت او کنار زمین کاملا مشخص می‌شود، پس چه سودی دارد که یک کارت با یک عکس او را گردن یک نفر دیگر بیندازیم؟

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir