پیام مهم فروش بلیت های بازی پرسپولیس/ خانم های پرسپولیسی به بلیت 300 هزار تومانی هم نه نگفتند

پیام مهم فروش بلیت های بازی پرسپولیس/ خانم های پرسپولیسی به بلیت 300 هزار تومانی هم نه نگفتند
شناسه خبـر : ۱۲۴۵۵۰ چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵

حدود 50 هزار بلیت بازی پرسپولیس و الدحیل در عرض چند ساعت و با سرعت عجیبی به فروش رفت که این قضیه حاوی پیام مهمی است.

حدود ۵۰ هزار بلیت بازی پرسپولیس و الدحیل قطر امروز و در فاصله ۶ روز مانده به این بازی فروش رفت! چنین اتفاقی نه‌تنها در ایران بلکه در دنیا اگر نگوییم بی‌سابقه، حداقل کم‌سابقه است. عجیب اینکه بلیت قسمت بانوان را در سایت‌های مربوط به درج آگهی تا ۳۰۰ هزار تومان هم قیمت گذاشتند اما همه به فروش رفت. به جرأت می‌توان گفت حتی اگر باشگاه پرسپولیس هیچ تخفیفی هم نمی‌داد، تمام بلیت‌های این بازی به فروش می‌رفت چون یک بازی حساس است که سرنوشت پرسپولیس به عنوان یکی از پرطرفدارترین تیم‌های آسیا را در لیگ قهرمانان مشخص می‌کند. این بازی از آن بازی‌هایی است که حتی پتانسیل کشاندن ۱۵۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی را هم دارد اما خب سه‌شنبه آینده نهایتاً ۶۰ هزار نفر می‌توانند راهی ورزشگاه شوند و بقیه مردم باید بازی را از طریق تلویزیون تماشا کنند.
این حجم از استقبال آن هم در روزهای سرد و در شرایطی که گرانی یکسری اجناس در کنار اجاره‌خانه و... امان طبقه متوسط جامعه را بریده، حاوی نکات بسیاری است. نکاتی که بعضی از مسئولان متوجه آن نیستند و اهمیتش را درک نمی‌کنند. چنین پتانسیل انسانی بالایی را شاید در کل دنیا ۱۰ تیم هم نداشته باشند اما در ایران پرسپولیس و استقلال دارند. تصور کنید باشگاه پرسپولیس می‌توانست فقط از همین یک بازی درآمد حق پخش تلویزیونی واقعی هم داشته باشد. یعنی می توانست بابت پخش تلویزیونی این بازی آسیایی که میزبان است و کلی بیننده دارد، حق پخش واقعی خود را بگیرد. در آن صورت مسلماً همه مشکلات مالی این باشگاه حل و تمام پرونده‌های خارجی‌اش بسته می‌شد اما متأسفانه چنین امکانی وجود ندارد. همان‌طور که چیزی به نام حق کپی‌رایت وجود ندارد و در ایران همه راحت از برند پرسپولیس و استقلال استفاده (و در واقع سوءاستفاده) می‌کنند. 
بازی پرسپولیس- الدحیل قطعاً با حضور پرشور و گسترده تماشاگران برگزار می‌شود و پرسپولیس می‌تواند از این پتانسیل به بهترین نحو بهره‌ برده و الدحیل را ببرد. فشار بیش از حد تماشاگر نفس الدحیل را خواهد گرفت همان‌طور که دیدیم سپاهان حتی در تهران مقابل نیروی هوایی عراق هواداران زیادی داشت و با اینکه ۹ نفره شد اما همان حمایت هواداران خیلی به پیروزی این تیم کمک کرد. پرسپولیس البته ۵ بازی است که در ایران و آسیا برنده نمی‌شود اما این طلسم را هم می‌تواند سه‌شنبه آینده با کمک تماشاگرانش بشکند. تماشاگرانی که حتی در سخت‌ترین روزها هم تیم محبوب‌شان را تنها نگذاشتند.

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir