دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی: موج جریان ضد صهیونیستی در دنیا شکست آنان را جبران ناپذیر کرد

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی: موج جریان ضد صهیونیستی در دنیا شکست آنان را جبران ناپذیر کرد
شناسه خبـر : ۱۲۴۵۴۸ چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در وبینار بین‌المللی طوفان الاقصی گفت: امروز ما شاهدیم که موج عظیم ضدصهیونیستی در دنیا راه افتاده است، به همین دلیل ما معتقدیم شکستی که این رژیم متحمل شده، شکستی جبران‌ناپذیر است.

به گزارش موج خبر،‌ حجت الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ششمین وبینار بین‌المللی طوفان الاقصی که به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از علما و اندیشمندانی که در این وبینار شرکت کردند، گفت: بدون تردید پشتیبانی از ملت فلسطین وظیفه همه ماست. ملت مظلومی که بیش از 70 سال است در محاصره قرار دارند. رژیم صهیونیستی اکنون جنایت را به نهایت خود رسانده‌ است. این رژیم خانه‌ها را بر سر کودکان، زنان، مردان و سالمندان ویران کرده است، به بیمارستان‌ها رحم نمی‌کند و اراده کرده است که نسل بشر را از روی زمین بردارد.

دبیرکل مجمع تقریب خاطرنشان کرد که چنین رژیم کودک‌کشی مورد محکومیت جهانی قرار گرفته است و امروز ما شاهدیم که موج عظیم ضدصهیونیستی در دنیا راه افتاده است، به همین دلیل ما معتقدیم شکستی که این رژیم متحمل شده، شکستی جبران‌ناپذیر است.

وی با اشاره به تلاش رژیم غاصب صهیونیستی برای عادی سازی با مجموعه‌ای از کشورهای اسلامی، گفت: اکنون بسیاری از این کشورها از این عادی‌سازی عقب‌نشینی کردند و این تنها به دلیل وقوع انقلابی در قلب‌هاست.

شهریاری روی آوردن قلب‌ها به سوی ملت فلسطین و یادآوری رنج آنها را یکی از دو دستاورد بزرگ نهضت کنونی فلسطین خواند و توضیح داد: مستضعفان متوجه شدند که هر کسی در چه جبهه‌ای قرار دارد و رفته رفته شاهد بودیم که راهپیمایی‌ها و اعتراضات گسترده‌ای در سراسر جهان حتی کشورهایی که حامی فلسطین بودند، شکل گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انقلاب دومی که شکل گرفت این بود که رژیم غاصب صهیونیستی تلاش می‌کرد با ایجاد احساس امنیت در شهرک‌های خود، این طور القاء کند که این منطقه محل مناسبی برای سکونت یهودیان است. امروز ملاحظه می‌کنید که بسیاری از یهودیان ساکن این منطقه بار سفر بسته‌اند و در حال ترک این شهرک‌ها هستند.

دبیرکل مجمع تقریب مهاجرت معکوس را دیگر دستاورد بزرگ و برگشت‌ناپذیر طوفان الاقصی خواند و تصریح کرد: امروز شاهد هستیم حتی کشورهای استعماری حاضر نیستند هواپیماهای خود را به این منطقه بفرستند، چون امنیت این فرودگاه‌ها و شهرک‌ها به خطر افتاده است.

وی تبدیل امنیت به خوف را نشانه حضور خداوند و پیروزی ملت فلسطین خواند و تصریح کرد که اگر یاری خداوند همراه ملت فلسطین باشد که هست، آنچه گریبان کفار را خواهد گرفت، خوف و ترس خواهد بود.

شهریاری با اشاره به اینکه حرکت اجتماعی ایجاد شده در فلسطین و خوف حاکم بر سرزمین‌های اشغالی نشان دهنده نزدیکی پیروزی و یاری خداوند است، اظهار داشت: امروز نخبگانی که تا کنون جرأت سخن گفتن نداشتند به میدان آمدند و سکوت خود را شکستند.

وی افزود: بسیاری از امرای جهان اسلام که درصدد عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل بودند، امروز حرکت خود را متوقف کردند و چه بسا پشیمان و رویگردان شدند.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir