نزدیک بود بازیکنان پرسپولیس از سفر حج محروم شوند!/ فریاد اعتراض عالیشاه: این چه وضع برنامه‌ریزی است؟

نزدیک بود بازیکنان پرسپولیس از سفر حج محروم شوند!/ فریاد اعتراض عالیشاه: این چه وضع برنامه‌ریزی است؟
شناسه خبـر : ۱۲۴۵۴۵ چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰

پرسپولیس سرانجام به سفر پرماجرا و البته موفقیت آمیز خود پایان داد و عربستان را به مقصد تهران ترک کرد.

کاروان پرسپولیس که پس از متوقف کردن النصر و ناکام گذاشتن کریستیانو رونالدو، ریاض را به مقصد جده ترک کرد تا اعمال حج عمره مفرده را انجام بدهد، پس از به جای آوردن این مناسک به سوی تهران پرید و صبح چهارشنبه وارد فرودگاه مهرآباد شد.

شانس آوردیم نباختیم!

یکی از نکات جالبی که روز چهارشنبه مورد توجه مسئولان کاروان پرسپولیس قرار گرفت، موضعی بود که هواداران النصر پیرامون مسابقه خودشان با این تیم داشتند. طرفداران النصر مدعی بودند با توجه به ۱۰ نفره شدن تیمشان آنها شانس آوردند که در ریاض مقابل پرسپولیس شکست نخوردند و با کسب یک امتیاز صعودشان به مراحل حذفی قطعی شد.

عصبانیت یحیی از راننده‌ها

عربستانی‌ها برخلاف تبلیغات زیادی که راه انداخته بودند، همچنان در برگزاری دیدارهای بین‌المللی مشکل دارند و این مسئله هنگام سفر پرسپولیس به وضوح قابل مشاهده بود. جدا از بحث تاخیر ۴۰ دقیقه‌ای برای برگزاری کنفرانس مطبوعاتی یحیی گل محمدی، ناشی‌گری رانندگانی که برای کاروان پرسپولیس در نظر گرفته بودند هم سرمربی این تیم را حسابی آزار می‌داد و این ماجرا تا روز آخر سفر قرمزپوشان همچنان ادامه داشت به طوری که بعضی از بازیکنان پرسپولیس به شوخی می‌گفتند: "عربستانی‌ها باید برای رانندگانی که استخدام می‌کنند یک تور شهری هم بگذارند تا ابتدا مسیرها را به آنها یاد بدهند و بعد از آن ماشین در اختیارشان بگذارند"

معطلی به خاطر لباس احرام و دمپایی!

جدا از بحث ناهماهنگی کشور میزبان، خود پرسپولیسی‌ها هم بابت برخی مسائل پس از بازی با النصر دچار مشکل شده بودند. برای مثال بازیکنان و اعضای کادرفنی و مدیریتی چند ساعت در هتل معطل شدند تا لباس احرام و دمپایی‌های لازم جهت انجام مناسک حج به دستشان برسد!

لغو شدن سفر حج!

ناهماهنگی‌ها و معطر شدن بیش از حد کاروان پرسپولیس در هتل، خطر بزرگی برای آنها به وجود آورد و با توجه به زمانبندی سفر و برنامه بازگشت آنها، حتی نزدیک بود سفر حج و زیارت خانه خدا کنسل شود اما به هر طریقی که بود هماهنگی‌های لازم در آخرین لحظات صورت گرفت تا بازیکنان و سایر اعضای کاروان پرسپولیس از این موقعیت ارزشمند محروم نشوند.

محرم شدن

سرانجام اتوبوس حامل اعضای کاروان پرسپولیس به حرکت درآمد و آنها در مسجدی نزدیک به مکه مکرمه لباس احرام بر تن کردند تا محرم شوند و به سمت کعبه حرکت کنند. قبل از رسیدن به بیت الله الحرام، افشین پیروانی برای پرسپولیسی‌ها توضیحاتی ارائه کرد و به نفراتی که اولین بار مشرف شده بودند توصیه کرد نگاه خودشان را طوری تنظیم کنند تا پس از ورود به محوطه، به صورت ناگهانی خانه خدا را ببینند و حال و هوای بسیار خوبی به آنها دست بدهد. از طرف دیگر، با توجه به شلوغ بودن محوطه به بازیکنان تاکید شد همه در کنار هم باشند چون امکان گم شدن وجود داشت. پرسپولیسی‌ها به ویژه آنهایی که برای بار اول مناسک را انجام می‌دادند، ذوق و شوق بسیار خاصی داشتند.

لغو پرواز؟!

با توجه به اینکه مناسک دیرتر از برنامه زمانبندی آغاز شد، کاملاً طبیعی بود که پرسپولیسی‌ها نتوانند راس زمان مقرر برای بازگشت به ایران خودشان را به فرودگاه جده برسانند و به همین دلیل نزدیک بود بامداد چهارشنبه پرواز آنها لغو شود و این شایعه میان بازیکنان پرسپولیس پیچید که باید در جده بمانند و ۲۴ ساعت بعد به سوی تهران پرواز کنند اما تماس‌ها و پیگیری‌ها ثمر داد تا سرانجام کاروان پرسپولیس بامداد چهارشنبه با پرواز چارتر فرودگاه جده را به مقصد فرودگاه مهرآباد خودمان ترک کند.

شام در هواپیما و ناراحتی سید جلال

بازیکنان و سایر اعضای کاروان پرسپولیس با حالتی خسته و در حالی که هنوز شام نخورده بودند سوار هواپیما شدند و قرار شد در طول پرواز پذیرایی از آنها انجام شود. این ناهماهنگی‌ها و برهم خوردن زمان تغذیه و خواب بازیکنان باعث کلافگی آنها و البته ناراحتی مربیان از جمله سید جلال حسینی شده بود. مربی پرسپولیس تاکید داشت چنین مشکلاتی به وضعیت جسمانی بازیکنان لطمه می‌زند و باید از قبل همه کارها مو به مو برنامه‌ریزی می‌شد.

عالیشاه: این چه وضع برنامه‌ریزی است؟

شکل برنامه‌ریزی و ناهماهنگی‌های ایجاد شده صدای امید عالیشاه را هم به آسمان بلند کرد. کاپیتان پرسپولیس هنگامی که بازیکنان تازه داخل هواپیما می‌خواستند شام صرف کنند با اعتراض و گلایه نسبت به شرایط موجود می‌گفت: "آخه این چه وضع برنامه‌ریزی برای پرسپولیس است؟ چرا شرایط هماهنگ نشده؟ همه این موارد باید از قبل مد نظر قرار می‌گرفت و برایش فکر می‌شد؟"

ورود به پاویون دولت

سرانجام کاروان پرسپولیس صبح چهارشنبه وارد فرودگاه مهرآباد شد و از طریق پاویون دولت تشریفات اداری ورود آنها صورت گرفت. پرسپولیسی‌ها در پاویون حدود ۴۰ دقیقه منتظر شدند تا کارهایشان انجام شود و پس از آن به سمت خانه بروند.

نگرانی به خاطر ریکاوری

تاخیر چند ساعته در بازگشت پرسپولیس و خستگی مفرط بازیکنان برنامه تمرینی این تیم را دستخوش تغییر می‌کرد و همین مسئله باعث نگرانی یحیی گل محمدی هنگام ورود به تهران شده بود چون تاکید داشت قبل از بازی با الدحیل باید همه چیز به طور دقیق و روی برنامه جلو برود.

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir