بنزین معمولی تهران همان سوپر است/هیچ مصرف مازوتی در تهران صورت نمی‌گیرد

بنزین معمولی تهران همان سوپر است/هیچ مصرف مازوتی در تهران صورت نمی‌گیرد
شناسه خبـر : ۱۲۴۵۴۰ چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: بنزین معمولی که در تهران هم‌اکنون توزیع می‌شود آن‌قدر باکیفیت است که تقریباً با بنزین سوپر برابری می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی موج خبر، جعفر سالاری‌نسب ، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در جمع خبرنگاران گفت: بنزین معمولی که در تهران هم‌اکنون توزیع می‌شود آن‌قدر باکیفیت است که تقریباً با بنزین سوپر برابری می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه "کل بنزینی توزیعی در تهران با استاندارد یورو4 است و اکتان آن 92 است"، گفت: اگر مردم می‌دانستند که کیفیت بنزین معمولی توزیعی چقدر بالاست، به‌دنبال بنزین سوپر نبودند.

وی افزود: بنزین سوپر نیز در تهران و کلان‌شهرها توزیع می‌شود.

سالاری در خصوص ارتباط آلایندگی هوا با مصرف مازوت در تهران گفت: هیچ مصرف مازوتی در تهران صورت نمی‌گیرد، در واقع نیروگاه‌های تهران امکان مصرف نفت‌کوره را ندارند.

وی ادامه داد: گازوئیلی که در بخش حمل‌ونقل تهران توزیع می‌شود، با استاندارد یورو 4 است.

سالاری با اشاره به اینکه "نیروگاه‌ها در سراسر کشور به‌دلیل ناترازی گاز در زمستان مجبور به مصرف سوخت مایع به‌عنوان سوخت جایگزینی به عنوان بخشی از نیاز سوختی خود هستند"، گفت: درحال حاضر 80درصد ظرفیت مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها پُر است.

وی افزود: مصرف بنزین هم‌اکنون 110 میلیون لیتر در روز است که برای این فصل سال، رقم بالایی است و نسبت به زمان مشابه سال قبل، رشدی 13درصدی دارد.

انتهای پیام/+

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir