شب سرنوشت‌ساز برای مهدی طارمی/ ستاره ایران برای تماشای تیم آینده‌اش به استادیوم می‌رود

شب سرنوشت‌ساز برای مهدی طارمی/ ستاره ایران برای تماشای تیم آینده‌اش به استادیوم می‌رود
شناسه خبـر : ۱۲۴۵۳۵ چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

به نوشته رسانه‌های ایتالیایی ممکن است مهدی طارمی همین زمستان سر از اینتر درآورد.

مهدی طارمی، مهاجم ایرانی باشگاه پورتو، این روزها تبدیل به یکی از اسامی پرتکرار بازار نقل و انتقالات شده است. در انتهای همین فصل قرارداد او با پورتو به اتمام می‌رسد و هنوز هم آن را تمدید نکرده. به همین دلیل، او سوژه درخوری برای تیم‌هایی است که مهاجمان آنها تا به الان نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند. البته طارمی پیش از این، یعنی در تابستان گذشته هم در راس اخبار بود و حتی تا امضای نهایی با میلان هم پیش رفت. مسئولان 2 باشگاه میلان و پورتو برای انتقال طارمی از پرتغال به ایتالیا توافق کردند اما دستمزد پیشنهادی میلان، پایین‌تر از حد انتظار طارمی بود و قید آن توافق را زد.

بعدها، رئیس باشگاه پورتو با انتقاد از میلانی‌ها، پیشنهاد آنها برای جذب مهدی طارمی را مسخره توصیف کرد. باوجود این، درست از وقتی توافق طارمی با میلان به هم خورد، رقیب همشهری، یعنی اینتر به معادله جذب این ستاره ایرانی علاقه‌مند شد. رسانه‌های ایتالیایی و خبرنگاران فوتبال ایتالیا چندماهی می‌شود از احتمال پیوستن طارمی به اینتر در انتهای همین فصل می‌نویسند. طارمی با اتمام قراردادش در پورتو می‌تواند به عنوان بازیکن آزاد راهی هر تیم دیگری شود. همین فاکتور، او را تبدیل به خرید جذابی برای بسیاری از باشگاه‌ها کرده است. اینتر درشرایطی به جذب طارمی در انتهای فصل مشتاق شده که آنها با اطرافیان این بازیکن به صورت شفاهی هم به توافق رسیده‌اند. بازیکنان خط حمله این تیم خاصه مارکو آرناتوویچ، انتظارات را برآورده نکرده و اینتر را به این فکر انداخته هرطور شده طارمی را در همین ژانویه از پورتو به خدمت بگیرند. این شایعه تازگی ندارد و همین یکی ۲ هفته قبل از سوی رئیس باشگاه اینتر تکذیب شد. او  گفت تیمش 3 مهاجم خوب دارد و انتظار می‌رود در ادامه فصل روند رو به رشدی داشته باشند.

با این حال امروز، روزنامه معتبر و مطرح «گاتزتادلو اسپورت» مطلبی منتشر کرده که نشان می‌دهد ظاهرا اینتر به جای انتهای فصل، برنامه‌ریزی کرده تا هر طور شده مهدی طارمی را همین زمستان به میلان بکشاند. در بخشی از گزارش این روزنامه نوشته شده «بازی امشب بنفیکا – اینتر در لیگ قهرمانان اروپا یکی از دیدارهای سرنوشت‌ساز برای مارکو آرناتوویچ است. این بازیکن 2 ماه بعد از مصدومیتش در جدال مقابل امپولی می‌تواند در ترکیب قرار بگیرد. او و  الکسیس سانچس باید در ماه پیش رو حسابی خودی نشان دهند. اینتر چشم‌انتظار گلزنی این 2 نفر است. شرایط برای مارکو البته دشوارتر شده چون مسئولان اینتر به این امید که  بازیکن اتریشی بتواند جای خالی ادین ژکو را در ترکیب پر کند، او را خریدند اما عملکردش تا به الان نتوانسته جایگاه مطمئنی برایش فراهم کند». 

مقدمه‌چینی گاتزتا در ادامه به اینجا رسیده که زنگ خطر برای مارکو توسط یک مهاجم ایرانی به صدا درآمده است. گاتزتا نوشته است: «اگر آرناتوویچ نتواند خودش را در بازه زمانی اندک پیش رو به ترکیب اینتر تحمیل کند آن وقت درها برای ورود مهدی طارمی به این باشگاه از همین ماه ژانویه گشوده می‌شود. اینتر می‌خواهد برای این بازیکن ایرانی در ژانویه رقمی بین 5 تا 6 میلیون یورو هزینه کند. البته این موضوع دیگر یک راز نیست و بسیاری از ماجرای ارتباط واسطه‌های مهدی طارمی با مسئولان باشگاه اینتر، خبر دارند.»

همین امشب قرار است اطرافیان مهدی طارمی در ورزشگاه «دا لوژ» حاضر شده و بازی اینتر – بنفیکا را از نزدیک تماشا کند.

گاتزتا با کنار هم گذاشتن چنین فاکتورهایی نتیجه‌گیری کرده احتمال حضور مهدی طارمی در اینتر در همین زمستان زیاد است. البته این موضوع شاید به سود باشگاه پورتو هم باشد. کونسیسائو یکی از بهترین مهاجم سال‌های اخیرش را از دست می‌دهد اما در عوض، باشگاه به جای از دست دادن طارمی به صورت رایگان در تابستان، با فروش او با مبلغ مناسب‌تری در زمستان، می‌تواند تا حدودی درآمدزایی کند.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد جدید ۲ باشگاه عربستانی به طارمی‌/ مهاجم ایران در ایتالیا یا عربستان؟

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir