چاه‌های کشاورزی پلدختر به کنتور هوشمند مجهز شوند

چاه‌های  کشاورزی پلدختر به کنتور هوشمند مجهز شوند
شناسه خبـر : ۱۲۴۵۲۳ چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

فرماندار پلدختر گفت: نظارت بر مصرف آب کشاورزی با وجود توسعه غیرمجاز باغات و چاه‌های غیرمجاز در شهرستان ضرورت دارد و تمام موتور تلمبه‌ها باید به کنتور هوشمند مجهز شوند.

به گزارش موج خبر از پلدختر، حمید خادم ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از آب این شهرستان بر مدیریت صحیح در مصرف منابع آب کشاورزی و آشامیدنی در شهرستان تاکید کرد و گفت: نظارت بر مصرف آب کشاورزی با وجود توسعه غیرمجاز باغات و چاه‌های غیرمجاز در شهرستان ضرورت دارد و تمام موتور تلمبه‌ها باید به کنتور هوشمند مجهز شوند.

وی اظهار کرد: براساس ضرورت مدیریت مصرف منابع آب شهرستان چنانچه بهره برداران توان مالی برای خرید کنتور هشمند ندارند می‌توانند از تسهیلات اداره منابع آب برای این منظور استفاده کنند.

فرماندار پلدختر بر فرهنگ سازی استفاده بهینه آب توسط اداره ترویج مدیریت جهادکشاورزی شهرستان در روستاها تاکید کرد و افزود: با مدیریت صحیح چاه‌های غیر‌مجاز تعیین تکلیف شوند و کشاورزان به کشت محصولات غیر آبدوست  و عدم کاشت گیاهان آبدوست ترغیب شوند.

خادم به کارواش‌های ورودی شهر اشاره کرد و گفت:با توجه به این که کارواش‌ها محل امرار معاش خانواده‌ها است و با این وضعیت چهره زشتی به سیمای شهر داده، شهرداری با ورود بخش خصوصی در فراهم کردن زیرساخت و ساماندهی کارواش‌ها که از آب آشامیدنی نیز به صورت غیر مجاز استفاده می‌کنند، اقدام کند.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir