درخواست توقف خودروهای شوتی را ارائه کرده‌ایم/ کنترل سارقان الکترونیکی شد

درخواست توقف خودروهای شوتی را ارائه کرده‌ایم/ کنترل سارقان الکترونیکی شد
شناسه خبـر : ۱۲۴۵۲۰ چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

فرمانده ‌انتظامی کل کشور با بیان اینکه درخواست توقف خودروهای شوتی در طول مدت‌ مشخص را ارائه کرده‌ایم، گفت: ‌پیشنهاد این درخواست ارائه شده و اگر تصویب شود نگرانی عمده مردم در این خصوص کاهش می‌یابد.

به گزارش موج خبر، سردار احمدرضا رادان ظهر امروز ‌در سفر ‌به چهارمحال و بختیاری در بدو ورود به فرودگاه شهرکرد در جمع خبرنگاران با انتقاد از جولان خودروهای شوتی در سطح جاده‌ها اظهار داشت: ‌خودروهای شوتی در کنار رقم زدن تصادف‌های خطرناک در سطح جاده‌ها به دلیل سرعت بالا و سبقت‌های غیرمجاز، اقدام به تخلف راهنمایی و رانندگی می‌کنند و آرامش را از مردم در جاده‌ها گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه درخواست توقف این خودروها در طول مدت‌ مشخص را صادر کرده‌ایم، افزود: ‌پیشنهاد این درخواست ارائه شده و اگر تصویب شود نگرانی عمده مردم و حتی سیستم اقتصادی کشور در این خصوص به شدت کاهش می‌یابد؛ هرچند در زمان حاضر نیز با توجه به اختیاراتی که مجموعه نیروی انتظامی دارد نسبت به توقف خودروهای شوتی اقدام می‌کند.

فرمانده ‌انتظامی کل کشور با تاکید مجدد بر برخورد قاطع و ‌سخت با اراذل و اوباش، خطاب به آنها گفت:‌ آزموده را آزمودن خطاست و اگر اراذل و اوباش بنایی دارند، می‌توانند آزمایش کنند و متوجه می‌شوند به حکم قانون به چه سرنوشتی دچار می‌شوند.

وی با بیان اینکه تکرار سرقت ‌مردم را رنج می‌دهد، تاکید کرد: ‌با هماهنگی‌هایی که با رییس قوه قضاییه شده بناست ‌مجرمانی که تعدد سرقت داشتند مورد کنترل الکترونیکی قرار گیرند که امید می‌رود به این شکل در کاهش و جلوگیری از سرقت توفیقات خوبی داشته باشیم.

سردار رادان با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر اینکه ‌طبق یک برنامه در برنامه هفتم توسعه، جان‌باختگان ناشی از تصادف‌ها و حوادث رانندگی باید ۵۰ ‌درصد کاهش یابد، افزود: در برنامه مدون ارائه شده به رئیس‌جمهور، سهم هر دستگاه از جمله پلیس، اورژانس، جمعیت هلال احمر، وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌هایی که در حوزه ترافیک دخیلند، مشخص شده است؛ در این خصوص برنامه‌ای تدوین و تقدیم رئیس‌جمهور شد و خیلی از آن‌ها تصویب و قرار است ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه سهم فراجا ‌از این برنامه ۱۲ درصد است، تاکید کرد: امروز شتاب تصادفات را کاهش داده و به میزان سه درصد رسیده‌ایم و بناست تا پایان برنامه به ‌۱۲ درصد کاهش برسیم و امید می‌رود جبران سال ۱۴۰۲ و برنامه پنج سال در ۱۴۰۳ با الزامات انجام شود و بخش زیادی از این ناگواری‌ها در ذهن مردم جبران شود.

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir