لیست مازاد نکونام در نیم فصل تقریبا مشخص شد/ بازیکن جوان استقلال سرانجام جدا می‌شود؟

لیست مازاد نکونام در نیم فصل تقریبا مشخص شد/ بازیکن جوان استقلال سرانجام جدا می‌شود؟
شناسه خبـر : ۱۲۴۵۰۹ چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

استقلال تا پیش از شروع به کار پنجره تابستانه، ۵ مسابقه در پیش‌روی خود دارد که بازیکنانی که کمتر از ابتدای فصل فرصت بازی به‌دست آورده‌اند، در سودای جبران‌مافات هستند.

شاگردان جواد نکونام با کسب ۲۳ امتیاز از ۱۰ مسابقه صدرنشین لیگ بیست‌وسوم هستند و فاصله‌ای ۴ امتیاز با ملوانِ رده دومی دارند. آبی‌ها برای تثبیت صدرنشینی‌شان تا پایان نیم‌فصل نخست، ۵ مسابقه حساس را در پیش دارند و باید به مصاف تیم‌های فولاد خوزستان، پرسپولیس تهران، نساجی مازندران، گل‌گهر سیرجان و پیکان تهران بروند و برای تداوم صدرنشینی، راهی جز کسب حداکثر امتیاز از دیدارهای پیش‌رو ندارند؛ آن‌هم در حالی‌که نکونام بارها از ابتدای فصل نسبت به کمبودهای فهرست تیمش موضع‌گیری داشته است.

آبی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه با توجه به مشکلات مالی و البته قانون سقف بودجه، فعالیت چشمگیری نداشتند و آرمین سهرابیان، مهرداد محمدی، ایمان سلیمی و گوستاوو بلانکو خریدهای بالای ۲۳ سال استقلال بودند؛ آن‌هم در حالی‌که در نقطه مقابل ستاره‌هایی مانند رافائل سیلوا، عارف غلامی، مهدی قایدی و محمد محبی از جمع آبی‌پوشان جدا شدند. در این میان، استقلالی‌ها موفق به جذب منتظر محمد و آریا برزگر هم شدند اما مشکلات سقف بودجه باعث شد تا آن‌ها از جمع آبی‌ها جدا شوند و نتوانستند به فهرست شاگردان جواد نکونام اضافه شوند.

اعتماد نکونام به ۲۰ بازیکن در ۱۰ مسابقه

حسین حسینی، محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، امید حامدی‌فر، سعید مهری، محمدحسین زواری، کوین یامگا، مهرداد محمدی، امیرارسلان مطهری، پیمان بابایی، آرمان رمضانی و گوستاوو بلانکو بازیکنانی هستند که از ابتدای شانس حضور در ترکیب استقلال را به‌دست آورده‌اند که حسین حسینی، آرش رضاوند، کوین یامگا، روزبه چشمی و ابوالفضل جلالی بیشترین زمان حضور را در ترکیب استقلال به‌ثبت رسانده‌اند.

فرصت ۵۴۰ دقیقه برای تدوین فهرست مازاد

جواد نکونام هنوز درباره تغییر و تحولات در فهرست تیمش در بازار تابستانه تصمیمی نگرفته اما آنچه مشخص است اینکه سرمربی استقلال برنامه دارد تا فهرست آبی‌ها را تقویت کند و در این‌باره بارها از ابتدای فصل موضع‌گیری کرده است. در شرایطی نکونام در سودای تغییر در فهرست تیمش است که هم به لحاظ سهمیه بزرگسال فهرست آبی‌ها تکمیل بوده و هم اینکه آن‌ها به دلیل مشکلات قانون سقف بودجه فعلاً قادر به خرید بازیکن جدید نیستند و تنها در صورت اعلام‌شدن فهرست مازاد، نکونام می‌تواند بازیکنان جدیدی را به فهرست تیم خود اضافه نماید.

بازیکنانی که امیدوارند آبی‌پوش بمانند

استقلالی‌ها در انتظار رونمایی سرمربی تیم‌شان از فهرست مازادش هستند؛ هر چند که بارها خبر اعلام فهرست مازاد از سوی نکونام تکذیب شده اما به نظر می‌رسد که در ۵ بازی منتهی به شروع نقل‌وانتقالات زمستانی، فهرست موردنظر سرمربی آبی‌ها سرانجام تدوین خواهد شد و در این مسیر، بازیکنانی هستند که برای عدم حضور در این فهرست راه سختی را در پیش‌روی خود دارند. در این میان، به نظر می‌آید که ۶ بازیکن نزدیک‌تر از سایر همبازیان‌شان به فهرست مازاد جواد نکونام هستند.

سلمانی و رقابتی که می‌خواهد ادامه بدهد

آبی‌پوشان پایتخت در خط دفاعی با کمبود بازیکن مواجه هستند و این مسئله باعث شده تا روزبه چشمی در پستی غیرتخصصی به کار گرفته شود. در این میان به نظر می‌آید که جعفر سلمانی سخت‌ترین مسیر را نسبت به سایر رقبایش در خط دفاعی استقلال برای تداوم حضور در فهرست آبی‌ها داشته باشد. سلمانی برخلاف فصول گذشته، مهره مورد اعتماد جواد نکونام برای حضور در ترکیب اصلی نیست و تنها ۴ بار در این فصل شانس حضور در ترکیب اولیه آبی‌ها را به‌دست آورده و مسیر دشواری برای حفظ جایگاه خود در فهرست آبی‌ها دارد؛ به‌ویژه رضا میرزایی قرار است در نقل‌وانتقالات زمستانه به فهرست آبی‌ها اضافه شود و توانایی او بازی برای در پست دفاع چپ باعث شده تا بیش از پیش جایگاه سلمانی به خطر بیفتد و ۵ مسابقه سرنوشت‌ساز در انتظار او باشد.

انگشت‌ها در خط هافبک به سوی نیک‌نفس و زواری

خط هافبک استقلال برخلاف خط دفاعی این تیم، ترافیک شدیدی دارد و روزبه چشمی، امید حامدی‌فر، آرش رضاوند، سعید مهری، مهدی مهدی‌پور، محمدحسین زواری و زبیر نیک‌نفس گزینه‌های حضور در خط هافبک استقلال هستند. با توجه به اینکه نکونام نیم‌نگاهی به جذب هافبک خارجی در بازار زمستانه دارد، جدایی یک یا دو بازیکن از خط هافبک آبی‌ها دور از ذهن نیست. با توجه به فرصت بازی‌ای که سرمربی استقلال در اختیار بازیکنان خط هافبک استقلال قرار داده، به نظر می‌آید که زبیر نیک‌نفس و محمدحسین زواری نزدیک‌تر از سایر بازیکنان به درهای خروجی باشند. نیک‌نفس در این فصل ۵ بار در ترکیب اولیه آبی‌ها به میدان رفته و زواری هم تنها یک‌بار در قامت یار جانشین در هفته نخست برای استقلال بازی کرده است. این ۲ بازیکن برای تغییر دیدگاه‌ها نسبت به سوی خود، ۵ مسابقه مهم و سرنوشت‌ساز را در پیش‌روی خود می‌بینند و باید امیدوار باشند که عملکردشان در تمرینات به چشم کادرفنی بیاید و بتوانند فرصت حضور در ترکیب استقلال را هم به‌دست آورند و با عملکردی درخشان، جایگاه خود در فهرست استقلال را حداقل تا پایان فصل جاری مستحکم کنند.

ماموریت سخت ارسلان و پیمان برای ماندن

امیرارسلان مطهری کاملاً از ترکیب اولیه استقلال دور شده و آخرین‌بار در هفته سوم برای آبی‌ها در ترکیب اصلی به میدان رفت. او حالا برای حضور در ترکیب اولیه رقبای سرسختی چون گوستاوو بلانکو و آرمان رمضانی را در مقابل خود می‌بیند و همین مسئله باعث شده تا در خط حمله استقلال، این مهاجم باتجربه جزو گزینه‌های نزدیک به خروج از فهرست آبی‌ها باشد. پیمان بابایی هم در این فصل بیش از آنکه برای آبی‌ها به میدان برود، مشغول مداوا بوده و کاملاً از فرم خوب خود فاصله گرفته و دور از ذهن نیست که نام او به عنوان یکی از گزینه‌های مازاد در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه از سوی جواد نکونام مطرح شود.

جوان آبی‌ها سرانجام جدا می‌شود؟

امیرعلی صادقی هم که در فصول گذشته در فهرست استقلال حضور داشت و فرصت بازی چندانی به‌دست نمی‌آورد، در فصل جاری هم چنین شرایطی را تجربه می‌کند و گفته می‌شود احتمال جدایی او در بازار زمستانه محتمل است و این امکان وجود دارد که با توجه به شرایط سنی این وینگر جوان، او با قراردادی قرضی از جمع آبی‌ها جدا شود. باید دید در پایان ۵ مسابقه پیش‌رو، جواد نکونام از میان بازیکنان مطرح شده روی نام کدامیک از آن‌ها خط قرمز خواهد کشید و نام‌شان را در فهرست مازاد تیمش قرار خواهد داد و از میان سایر بازیکنان هم آیا بازیکنی به فهرست مازاد نکونام اضافه خواهد شد یا خیر. آن‌طور که به نظر می‌آید، زمستان پرخبری در انتظار استقلالی‌ها است و نکونام احتمالاً به سراغ تغییر و تحولات چشمگیری در فهرست تیمش خواهد رفت؛ البته اگر به مانند ابتدای فصل، مشکلات مالی و سقف بودجه سد راه سرمربی آبی‌ها نشود.

بیشتر بخوانید: شوک کمیته انضباطی فیفا به باشگاه استقلال

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir