رشد ۲۸ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز

رشد ۲۸ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز
شناسه خبـر : ۱۲۴۵۰۸ چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵

با توجه به انتشار نامه ی تجدید ارزیابی بانکی ها، شاخص کل بازار سرمایه با رشدی ۲۸ هزار واحدی به کار خود در این هفته پایان داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی موج خبر، بازار سهام اولین آخرین روز کاری هفته را بر خلاف روز های گذشته با افزایش تقاضا شروع به کار کرد. البته نامه ای که در خصوص تجدیدارزیابی بانکی ها منتشر شد، بر روند افزایش تقاضا در بازار اثر گذاشت و در نهایت شاخص کل با صعود قابل توجهی هفته را به پایان رساند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایشی 28 هزار واحدی به 2 میلیون و 60 هزار واحد رسید، همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی 8 هزار و 500  واحدی به ارتفاع 720 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «وغدیر» و «فملی» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «آریا» و «وسپهر» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «خگستر»، «کترام» و «وتجارت» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فصبا»، «کرمان» و «وسپهر» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 8 آذر ماه 1402، مبلغ 6 هزار میلیارد و 12 میلیون تومان بود. که بیشترین ارزش معاملات ثبت شده در نیمه دوم سال 1402 محسوب می شود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 346 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

در بازار امروز 144 نماد در محدوده مثبت و 288 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 156 نماد در محدوده مثبت و 165 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir