رفع مخدوشی پلاک ۱۰۰۰ دستگاه موتورسیکلت‌

رفع مخدوشی پلاک ۱۰۰۰ دستگاه موتورسیکلت‌
شناسه خبـر : ۱۲۴۵۰۷ چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت می‌گوید از پلاک مخدوش یک هزار دستگاه موتورسیکلت رفع اثر شد.

به گزارش موج خبر، امروز چهارشنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۲ سرهنگ احسان مؤمنی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی «شهر امن» با اعلام رفع اثر پلاک مخدوش از یک هزار دستگاه موتورسیکلت در طرح پلیس راهور به نتایج اولیه اجرای طرح رفع اثر از پلاک موتورسیکلت‌ها پرداخت و اظهار داشت: از روزگذشته در سطح شهر تهران طرح جدیدی به نام طرح برخورد با تخلف پوشش موتورسیکلت سواران با رویکرد رفع اثر در محل آغاز شده است.

وی افزود: این طرح در چندین مرحله اجرا خواهد شد که مرحله اول اجرای این طرح فقط در منطقه ۱۲ شهر تهران انجام شده و از فردا در خیابان‌های جمهوری، مولوی، خیام و خیابان مصطفی خمینی اجرا خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: این طرح با تشکیل گروه‌هایی متشکل از تیم‌های پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، عوامل انتظامی شامل یگان امداد و پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی و شهرداری تهران انجام می‌شود.

وی گفت: این گروه‌ها با حرکت در خیابان‌های منطقه ۱۲، اگر با موتورسیکلت‌هایی که در حاشیه خیابان‌ها و معابر پارک شده و پلاک‌های خود را به هر طریقی مانند زدن برچسب، زدن ماسک، استفاده از هر وسیله دیگر پوشش داده یا در پلاک موتورسیکلت دستکاری کرده، مواجه شوند در همان محل رفع اثر از پلاک صورت می‌گیرد.

سرهنگ مومنی افزود: پس از رفع اثر باید پلاک قابل خواندن و رؤیت کامل باشد و اعداد آن باید به صورت واضح در دید قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول طرح بیشتر به صورت تذکر دادن و آموزشی است افزود: در هفته آتی این طرح در سراسر شهر تهران اجرا خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر فردی که پلاک خود را دستکاری نماید ۶ ماه تا یکسال حبس برای وی در نظر گرفته می‌شود؛البته این طرح در مرحله اول فقط آموزشی است و جریمه و توقیف نداریم و فقط رفع اثر در مورد پلاک انجام می شود که تمیز و خوانا باشد.

وی گفت: یکی از موارد پوشش پلاک تخلفات راهنمایی و رانندگی است شاید برخی افراد سود جو برای دیگر مقاصد و حتی سرقت از این پوشش پلاک استفاده کنند.

سرهنگ مؤمنی به راکبین موتورسیکلت توصیه کرد: هنگام خروج از منزل اگر به هر دلیلی پلاک خود را پوشش داده‌اند ابتدا رفع اثر کرده و بعد در معابر شهر تهران تردد کنند.

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir