لطف ناخواسته AFC به پرسپولیس/ دیدار شاگردان یحیی با الدحیل با خیال آسوده!

لطف ناخواسته AFC به پرسپولیس/ دیدار شاگردان یحیی با الدحیل با خیال آسوده!
شناسه خبـر : ۱۲۴۵۰۴ چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

نگاهی به برنامه مسابقات هفته پایانی نشان می دهد AFC ناخواسته به کمک پرسپولیس آمده و این تیم با یک امتیاز مثبت نسبت به رقبا به میدان خواهد رفت.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هفته آینده با انجام دیدارهای هفته ششم به پایان می‌رسد و تکلیف تیم های صعود کننده به مرحله حذفی مشخص خواهد شد.

برنامه مسابقات نمایندگان ایران

نساجی در این هفته یک دیدار تشریفاتی با الهلال در عربستان خواهد داشت، ولی تیم های سپاهان و پرسپولیس دو نماینده ایران هنوز شانس صعود به مرحله بالاتر را دارند.

سپاهان باید دوشنبه ۱۳ آذر در جده به مصاف الاتحاد برود و در صورت برتری به عنوان تیم نخست راهی مرحله یک هشتم نهایی می‌شود. همچنین با کسب یک تساوی هم به خاطر تفاضل گل خوب از شانس بسیار بالایی برای صعود به عنوان یکی از تیم های دوم برتر به مرحله بالاتر برخوردار خواهد بود.

پرسپولیس دیگر نماینده ایران یک روز بعد یعنی سه‌شنبه شب ۱۴ آذر در استادیوم آزادی میزبان الدحیلِ بدون شانس خواهد بود. شاگردان گل‌محمدی با برتری در این دیدار به احتمال بسیار زیاد به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی خواهند شد. البته تعداد گل مورد نیاز پرسپولیس برای برتری به نتیجه دیدار الشارجه امارات و الفیصلی اردن بستگی دارد.

پرسپولیس و لطف ناخواسته AFC

اما نگاهی به برنامه مسابقات هفته پایانی نشان می‌دهد AFC ناخواسته به کمک پرسپولیس آمده و زمان دیدار گروه های مرتبط با پرسپولیس یک روز زودتر برگزار می‌شود و سرخپوشان با آگاهی از نتایج دو تیم سپاهان و الشارجه و السد که روی کاغذ رقبای این تیم برای صعود به عنوان تیم دوم محسوب می‌شوند، به مصاف الدحیل خواهد رفت.

طبق برنامه سپاهان و الاتحاد دوشنبه ۱۳ آذر بازی می‌کنند و در صورت باخت احتمالی سپاهان، پرسپولیس مطمئن می‌شود که با برتری مقابل الدحیل با هر نتیجه ای قطعا به عنوان تیم دوم صعود خواهد کرد.

دیدار تیم های السد و نسف قارشی و همچنین الشارجه و الفیصلی هم دوشنبه ۱۳ آذر برگزار می‌شود و برد احتمالی السد و باخت یا تساوی احتمالی الشارجه باعث می‌شود پرسپولیس با آگاهی از این نتایج و با استرس کمتری برای برد با اختلاف یک گل به میدان برود. حتی باخت احتمالی السد و الشارجه معنایش این است که شاگردان یحیی شاید برای صعود به یک تساوی نیاز داشته باشند.

پرسپولیس قدر این فرصت را بداند

درواقع می‌توان گفت این برنامه ریزی به صورت ناخواسته و با توجه به شرایط پیش آمده به نوعی یک امتیاز مثبت برای پرسپولیس محسوب شده و شاگردان گل محمدی با آمادگی ذهنی و آگاهی از نتیجه ای که باید کسب کنند به میدان خواهند رفت.

در مرحله حذفی ۴ تیم برتر اول در سید یک و ضعیف ترین تیم اول و ۴ تیم دوم صعود کننده به مرحله حذفی در سید دو قرار خواهند گرفت و بازیهای مرحله یک هشتم نهایی در منطقه غرب آسیا قرعه کشی خواهد شد. تا کنون صعود تیم های الهلال، النصر، الاتحاد و العین به مرحله حذفی قطعی شده است.

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir