داداش‌زاده: رونالدو، با حرکت خود درس جوانمردی داد/ پرسپولیس نتیجه خوبی گرفت اما شانس آوردیم النصر ۱۰ نفره شد

داداش‌زاده: رونالدو، با حرکت خود درس جوانمردی داد/ پرسپولیس نتیجه خوبی گرفت اما شانس آوردیم النصر ۱۰ نفره شد
شناسه خبـر : ۱۲۴۳۰۸ سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

پرسپولیس دیدار سخت و نفسگیر خود در لیگ قهرمانان آسیا برابر النصر را با تساوی بدون گل به پایان رساند.

شاگردان یحیی گل محمدی خوب می‌دانستند که اگر در عربستان ببازند ممکن است شانس صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را از دست بدهند.

برهمین اساس تیم پرسپولیس با ترکیبی نسبتا هجومی بازی را آغاز کرد اما شاید نقطه عطف بازی اخراج علی لاجامی در دقیقه ۱۷ بود که شوک سنگینی به النصر وارد کرد و ...

بهزاد داداش زاده در خصوص این دیدار می‌گوید: اگر بخواهیم به نتیجه نگاه کنیم، تساوی نتیجه نسبتا خوبی برای پرسپولیس بود اما واقعیت را بخواهیم بگوییم این است که شانس آوردیم النصر ۱۰ نفره شد. هر تیمی ۱۰ نفره شود فرقی هم نمی‌کند درزمین حریف بازی کند یا خانه، کار برای آن تیم سخت تر خواهد شد. النصر خیلی زود ۱۰ نفره شد و به همین خاطر شکل بازی این تیم هم تغییر کرد. تیم عربستانی شروعی هجومی‌داشت و به دنبال پیروزی بود اما اشتباه بازیکن النصر به کمک پرسپولیس آمد و ۱۰ نفره شدن تیم حریف شرایط مسابقه را عوض کرد.

او ضمن اشاره به صحنه مشکوک به پنالتی علیه پرسپولیس و رد شدن آن توسط VAR یادآور می‌شود: انصافا هم پنالتی نبود اما کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی النصر، درس جوانمردی به بازیکنان ایران و آسیا داد. کمتر پیش می‌آید بازیکنی در فوتبال بیاید و به داور بگوید خطای مدافع حریف روی خودش در محوطه جریمه، پنالتی نبوده است. واقعا این حرکت فقط از رونالدو برمی‌آمد که نشان داد علاوه بر توانایی‌های فنی از اخلاقی نیکو و حسنه برخوردار است. این صحنه سال‌ها در خاطره فوتبال ایران و آسیا خواهد ماند.

داداش زاده به نکته دیگری نیز اشاره کرده و خاطرنشان می‌کند: اگر اشتباه نکنم تیم النصر روز جمعه در لیگ عربستان بازی کرده و دوشنبه در آسیا به میدان رفت. این درحالی بود که اگر چنین شرایطی برای یک تیم ایرانی پیش می‌آمد هزار تا مصاحبه و بهانه گیری را به دنبال داشت. النصری‌ها با وجود خستگی مقابل پرسپولیس بازی کردند. این نکته را گفتم تا به این موضوع اشاره کنم که پرسپولیس حدود ۲ هفته پس از شکست مقابل سپاهان اصفهان، بازی نکرده بود. این تعطیلی و بازی نکردن، تیم و بازیکنان را از شرایط مسابقه دور کرده بود. این مسئله در شکل بازی پرسپولیس کاملا محسوس بود.

او ادامه می‌دهد: این تیم از شرایط مسابقه کمی‌دور شده بود وگرنه به احتمال زیاد می‌توانست تیم ۱۰ نفره النصر را شکست دهد. این مسائل باید ریزبینانه بررسی شود و مربیان و بازیکنان ما بدانند که دوری از مسابقات و استراحت کردن کمکی به تیم نمی‌کند. یک تیم حرفه ای باید در شرایط مسابقه باشد و اعتراضی نسبت به فاصله بین مسابقات نداشته باشد. به نظرم فوتبال ما هنوز با فوتبال حرفه ای فاصله دارد و در لیگ هم شاهد انواع و اقسام اعتراض‌ها نسبت به مسائل مختلف هستیم. به جرأت می‌گویم هیچ تیمی‌در ایران حاضر نبود جمعه بازی کند و بعد دوشنبه در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود.

هافبک سابق پرسپولیس تصریح می‌کند: شاید برخی بگویند النصر ستاره و بازیکن زیاد دارد درحالی که این حرف پذیرفتنی نیست. رونالدو، مانه و ... هم با همین شرایط بازی می‌کنند. با سن و سال رونالدو شاید بازی در این فاصله محدود خطرناک باشد اما آنها یاد گرفته اند وقتی پول حرفه ای می‌گیرند باید حرفه ای باشند و تحت هر شرایطی بازی کنند. به هر حال در لیگ قهرمانان آسیا درس‌های مختلفی می‌توان گرفت که یکی هم همین غرولند نکردن مربیان و بازیکنان حرفه ای بابت برنامه ریزی مسابقات است.

داداش زاده در ادامه به ضعف خط حمله پرسپولیس نیز اشاره کرده و عنوان می‌کند: به نظر می‌رسد پرسپولیس در خط حمله واقعا مشکل داشته باشد. مهاجمان این تیم واقعا نمی‌توانند با گلزنی خود فشار را از روی دوش تیم بردارند. در همین بازی با النصر هم دیدیم موقعیت‌های نسبتا خوبی برای مهاجمان و حتی‌هافبک‌های پرسپولیس به وجود آمد که به راحتی از دست دادند. یک زمانی من خودم در پرسپولیس بازی می‌کردم که مهاجمی‌مثل فرشاد پیوس در نوک حمله داشت. فرشاد پیوس به قول علی آقا پروین همیشه بوی گل می‌داد و کافی بود در محوطه جریمه یا حوالی آن توپ به او برسد و دیگر همه چیز تمام بود. پرسپولیس در تاریخ خود همیشه مهاجمان بزرگی همچون مرحوم همایون بهزادی، حسین کلانی، مرحوم صفر ایرانپاک، محمود خوردبین، ناصرمحمدخانی، فرشاد پیوس، علی دایی ...و این اواخر مهدی طارمی‌را داشته که الان در پورتو و اروپا آقایی می‌کند. عجیب است که پرسپولیس مشکل گلزنی دارد و آمار این تیم در لیگ برتر نیز گواه این ادعاست. شاید اگر پرسپولیس یک مهاجم ششدانگ در اختیار داشت می‌توانست دروازه النصر را باز کرده و با برد زمین را ترک کند. امیدوارم مسئولان باشگاه بتوانند در نقل و انتقالات زمستانی خرید مناسبی داشته باشند.

داداش زاده در پایان می‌گوید: مسئله دیگری که حتما باید بگویم مربوط به نحوه استقبال النصری‌ها از کاروان پرسپولیس بود. آیا النصری‌ها قالیچه و هدیه گرانقیمت خریده و با خود به فرودگاه بردند؟ یا اینکه مدیرعامل و رئیس باشگاه النصر به استقبال کاروان پرسپولیس رفت؟ ما در بازی رفت با حرکت آماتور مسئولان پرسپولیس بازی را باختیم و امیدوارم از واکنش مدیران النصر حداقل درس عبرت گرفته باشیم!

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir