برخی دست‌های پشت پرده مانع اجرای سد معشوره شده‌اند

برخی دست‌های پشت پرده مانع اجرای سد معشوره شده‌اند
شناسه خبـر : ۱۲۴۲۶۴ سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۹

به گفته نماینده مردم خرم‌‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، وزارت نیرو ایرادهای زیست محیطی را برطرف و مطالعه سد معشوره تمام شده است، اما گویا دست‌هایی در کار است تا کار ادامه پیدا نکند.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، مهرداد ویسکرمی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آخرین وضعیت لاستیک سازی خرم‌‌آباد، اظهارکرد: با توجه به نظر شرکت شهرک‌ها مبنی بر اینکه زمینی که در اختیار لاستیک سازی قرار داشت زیاد بود، ۱۸ هکتار از ۶۰ هکتار در اختیار شرکت شهرک‌ها قرار گرفت.

وی بیان کرد: طبق تعهد سرمایه‌گذار پایان سال ۱۴۰۳ فاز اول پروژه لاستیک سازی یعنی تولید ۶۰۰ هزار تنی افتتاح می‌شود.

نماینده مردم خرم‌‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، به واگذاری شیلات سپیددشت به بخش خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: تجهیز کارگاه این مجموعه انجام شده است و تا خرداد ماه فاز اول آن به بهره‌برداری می‌رسد، فاز دوم پروژه نیز در چم‌سنگر در حال انجام است.

ویسکرمی با اشاره به اتصال بیرانشهر به آزاد راه اراک- خرم‌‌آباد نیز، توضیح داد: با توجه به اینکه مطالبه مردم اتصال بیرانشهر به آزاد راه بود، این کار انجام شد و قرار است جزو قطعه اول آزاد راه بیاید.

به گفته وی برای اتصال بیرانشهر به آزاد را ۵۰ میلیارد تومان نیاز است، گفت: پیگیر ضعف برق بیرانشهر هم بودیم و قرار است این کار توسط برق باختر انجام شود، برای این کار نیز ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

نماینده مردم خرم‌‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی به آخرین وضعیت سد معشوره نیز اشاره کرد و گفت: مشکل و چالش اصلی پروژه مجوز ماده ۲۳ است، در واقع اگر این مجوز صادر نشود مثل این است که پروژه در حد ساخت فراز بند متوقف می‌شود.

ویسکرمی، خاطر نشان کرد: باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم که تحت فشار مافیای آب پروژه بخوابد.

 به گفته وی وزارت نیرو ایرادهای زیست محیطی را برطرف و مطالعه سد هم تمام شده است، اما گویا دست‌هایی در کار است تا کار ادامه پیدا نکند.

نماینده مردم خرم‌‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، گفت: به رئیس جمهور نامه‌ی زدم که اگر مجوز ماده ۲۳ صادر نشود، گویا هیچ کاری صورت نگرفته است.

به گفته ویسکرمی، سازمان محیط زیست کشور مجوز ماده ۲۳ را مشروط بر کاهش ۱۹ متری سد کرده است، در همین خصوص هم نامه اعتراضی نوشتیم، چون با کاهش ارتفاع تخصیص سد هم کاهش پیدا می‌کند.

وی، گفت: تاکید دولت و شخص رئیس جمهور بر ساخت سد است.

نماینده مردم خرم‌‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من معتقد هستم، برای پیشرفت کارها و پروژه‌ها مدیران استانی باید ریسک پذیری بالایی داشته باشند‌.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir