بهترین‌های هفته یازدهم؛ پرواز قوی سپید تا رتبه دوم/ شاهکار تارتار، هنر مورایس و ابقای ویسی!

بهترین‌های هفته یازدهم؛ پرواز قوی سپید تا رتبه دوم/ شاهکار تارتار، هنر مورایس و ابقای ویسی!
شناسه خبـر : ۱۲۴۰۵۴ یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵

هفته یازدهم لیگ برتر تنها هفت مسابقه داشت و یک بازی به جمع دیدارهای معوقه این فصل اضافه شد.

هفته یازدهم بعد از برگزاری مسابقات ملی عصر پنجشنبه ۲ آذر با دیدار استقلال خوزستان و سپاهان در اهواز آغاز شد. مورایس به هیچ کدام از ملی پوشانش در ترکیب بازی نداد و با تیم دومش هم ۳ یک برد. بازیکنانی که از اردوی تیم ملی آمده بودند تنها در نیمه دوم فرصت بازی پیدا کردند

جمعه سوم آذر ابتدا آلومینیوم و پیکان در دیدار جنجالی در اراک به تساوی ۱-۱ رسیدند. بازهم یک گل سالم آلومینیوم نادیده گرفته شد و جالب اینکه این بار داور، ناظر و رئیس کمیته داوران همه موافق بودند و کمک داور مخالف!

در بازی همزمان و در تهران هوادار با یک گل به ملوان باخت تا قوی سفید تا رتبه دوم جدول پرواز کند. در رفسنجان هم ساکت الهامی که انگار به تنظیمات کارخانه برگشته با دو گل مغلوب صنعت نفت شد تا عبدالله ویسی بتواند به کارش ادامه دهد.

سه بازی روز شنبه ۴ آذر هم با تساوی شمس آذر و گل گهر در قزوین آغاز شد. هر دو تیم در هر نیمه یک گل زدند. تراکتور درورزشگاه یادگار امام و در جوی که در ادامه تمرین کماکان متشنج بود، با دو گل فولاد را برد تا اولین دربی اسپانیایی ها در لیگ برتر به نفع خمس تمام شود.

و آخرین مسابقه این هفته که ذوب آهن در فولادشهر استقلال صدرنشین را با تساوی ۱-۱ متوقف کرد. این بازی هم تحت تاثیر حاشیه‌های بعد از مسابقه و درگیری نکونام با فیلمبردار تلویزیون قرار گرفت!

اما پرسپولیس و نساجی - دو نماینده ما درلیگ قهرمانان که دوشنبه و سه‌شنبه این هفته باید بازی کنند - با هم توافق کردند که این هفته بازی نکنند! جالب اینکه این دو تیم چند روز قبل یک بازی دوستانه با هم کردند و جالب‌تر اینکه سپاهان دیگر نماینده ما این هفته به میدان رفت!

تیم هفته: صنعت نفت آبادان

این هفته سه مهمان در خانه رقبا پیروز شدند اما کار صنعت نفت در رفسنجان از بقیه سخت‌تر بود. مقابل تیمی پرمهره اما مسن، عبدالله ویسی قبل از این بازی اولتیماتوم گرفته بود که تنها در صورت برد به کارش ادامه دهد و شاگردانش ظرف ۷ دقیقه کار میزبان را تمام کردند.

مربی هفته: مهدی تارتار (ملوان)

کسی که در فوتبال ایران به کار دفاعی معروف بود، در شهر ممنوعه یعنی انزلی – که هرگز جایی برای غیر بومی‌ها نداشته - بهترین شروع تاریخ ملوان را رقم زد. در تیم تارتار حتی مدافعان کناری هم گل می‌زنند و کاری به بازی در خانه حریف یا زمین خودی ندارند. ملوان با برد این هفته به رتبه دوم جدول رفت.

البته که کار عبدالله ویسی در رفسنجان و مورایس در اهواز نیز قابل تقدیر بود، درست مثل نمایش تیم محمد ربیعی برابر استقلال صدرنشین.

ستاره هفته: آریا یوسفی (سپاهان)

رامین رضاییان بی‌تردید چند سر و گردن از همه مدافعان کناری ایران بالاتر است. او در هر تیمی بوده همیشه فیکس بازی کرده و همیشه در اوج است، پس برای یک جوان به عنوان ذخیره کار بسیار سختی است که بازی کند. آریا یوسفی هر وقت فرصت پیدا کرده آنقدر درخشان بوده که حتی به تیم ملی هم دعوت شد. او این هفته دو گل زد و به یک اندازه در دفاع و حمله درخشان بود.

البته باید از کار مهدی حسینی هم تقدیر کرد که هر دو گل تراکتور را وارد دروازه فولاد کرد.

تیم منتخب هفته یازدهم: ۳-۴-۳

دروازه‌بان: پیام پارسا (صنعت نفت آبادان)

مدافعان: آریا یوسفی (سپاهان) راست

              پدرام قاضی‌پور (ملوان) چپ

              آرمین سهرابیان (استقلال) وسط

هافبک‌ها: محمد کریمی (سپاهان) وسط

               احمدرضا زنده روح (گل گهر) وسط

               مهدی حسینی (تراکتور) راست

              حسن شوشتری (استقلال خوزستان) چپ

مهاجمان:  حامد پاکدل (پیکان) وسط

            علی یوسف (صنعت نفت آبادان) راست

             رضا جعفری (ملوان) چپ

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir