خیری: استقلال یک هافبک دفاعی جسور و پرتلاش کم دارد/ نکونام می‌توانست زودتر تعویض کند

خیری: استقلال یک هافبک دفاعی جسور و پرتلاش کم دارد/ نکونام می‌توانست زودتر تعویض کند
شناسه خبـر : ۱۲۴۰۱۸ یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

پیشکسوت باشگاه استقلال بر این اعتقاد است که تیم تحت هدایت جواد نکونام به یک هافبک دفاعی جسور و پرتلاش نیاز دارد.

شاهین خیری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی موج خبر، درباره بازی ذوب‌آهن - استقلال در هفته یازدهم لیگ برتر، اظهار داشت: بازی جاندار و خوبی بود. ذوب‌آهن نیمه اول بیشتر صاحب توپ و میدان بود و در کل شاهد بازی روانی بودیم. استقلال بعد از گل کمی زود عقب کشید. بعد از گل، ذوب‌آهن تا 10 دقیقه تمرکزش را از دست داد، اما وقتی دید استقلال تمایلی برای گلزنی ندارد و عقب‌نشینی کرده به خود آمد و شانسش را برای تغییر نتیجه آزمایش کرد. واقعاً حیف است در روزی که استقلال بازی خوبی ارائه می‌کند و حقش کسب سه امتیاز است، با یک امتیاز از ورزشگاه خارج شود. ممکن است همین یک امتیاز در آخر فصل مانع قهرمانی شود، بنابراین تا جایی که می‌شود نباید حتی یک امتیاز از دست داد.

وی در ادامه افزود: استقلال در پست‌های مختلف بازیکنان خوبی دارد، اما در پست هافبک دفاعی باید از یک بازیکن ششدانگ استفاده کند. شاید بگویید مهدی مهدی‌پور، روزبه چشمی و امید حامدی‌فر می‌توانند در پست هافبک دفاعی بازی کنند، اما من معتقدم بازیکنی باید باشد که فضای بین مدافعان و خط هافبک تیم را جمع و جور کند. فردی با مشخصات دوره جوانی روزبه چشمی که به همه جای زمین سرک بکشد و بازی رقیب را تخریب کند، نیاز استقلال است. حامدی‌فر بازیکنی خوبی است که می‌تواند در آینده کلی به تیم کمک کند. روزبه چشمی هم بازیکن باتجربه‌ای است، اما وقتی در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند سرعت بازی استقلال را پایین می‌آورد. البته هنوز به دلیل تجربه‌اش می‌تواند خیلی به تیم کمک کند.

 پیشکسوت تیم فوتبال استقلال ادامه داد: مهدی مهدی‌پور و آرش رضاوند بازیکنان فانتزی هستند که در بازیسازی می‌توانند به تیم کمک کنند، اما در پست هافبک دفاعی که پست تخصصی خودم بوده است، تیم به بازیکنی احتیاج دارد که خیلی بهتر از این ظاهر شود. شما به گلی که ذوب‌آهن مقابل استقلال به ثمر رساند، توجه کنید. اگر هافبک دفاعی قوی باشد کمتر اجازه می‌دهد که مهاجم رقیب صاحب چنین موقعیتی شود. استقلال به هافبک دفاعی جسور و پرتلاش در جلوی محوطه جریمه نیاز دارد. بازیکنان استقلال در کناره‌ها و خط حمله خیلی خوب هستند. بنویسید این استقلال فقط یک هافبک دفاعی جسور و پرتلاش کم دارد.

خیری با اشاره به عملکرد جواد نکونام در استقلال، گفت: تیم جواد نکونام خوب بازی می‌کند، یکدل و دونده ظاهر می‌شود و تمام تیم از بلانکو تا حسینی زحمت می‌کشند. معتقدم جواد نکونام سرمربی باهوشی است، اما باید قبول کنیم دیروز می‌توانست کمی زودتر تعویض انجام شود. وقتی بلانکو در پیشانی خط حمله تنهاست ارسال‌های مکرر در نیمه دوم کمکی به استقلال نمی‌کند. به نظرم استقلال بعد از گل‌هایش وابسته به شرایط بازی، باید هجومی بازی کند. او باید از سیستم‌ها و برنامه‌های مختلف برای تیمش بهره بگیرد. برای استقلال با یک یا دو برنامه نمی‌شود، نتیجه گرفت.

وی خطاب به دستیاران نکونام گفت: رجبی، نوازی و رحمتی از دوستان صمیمی من در خانواده استقلال هستند. آنها قطعاً به تیم کمک زیادی می‌کنند، اما وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد افکار و نگاه متفاوت‌شان را باید نشان بدهند. زمانی که سرمربی از جوانب مختلف تحت فشار است شاید نتواند به خوبی تصمیم بگیرد، آن وقت است که نگاه دستیار یا مربی استقلال می‌تواند خودش را نشان بدهد.

بازیکن پیشین ذوب‌آهن درباره عملکرد فصل اخیر سبزپوشان، اظهار داشت: در گذشته ما شاهد نسل رؤیایی ذوب‌آهن بودیم که حتی تا فینال آسیا رسید. بعد از آن بنا به دلایل مختلف شاهد اُفت شدیدی از این تیم بودیم و تیم روزهای بدی را گذراند که حتی تیم تا آستانه سقوط تا دسته پایین‌تر پیش رفت، اما در فصل جاری شرایط این تیم خیلی بهتر شده است و واقعاً جایگاهی که امروز دارد، با شایستگی به آن دست یافته است. با این حال هنوز فاصله این تیم تا نسلی که ما بودیم زیاد بوده و شمه‌ای از ذوب‌آهن سابق است.

خیری در پاسخ به این پرسش که چه کسانی را به‌عنوان بهترین بازیکنان استقلال و ذوب‌آهن انتخاب می‌کند، تصریح کرد: در استقلال بلانکو خیلی زحمت کشید. با اینکه چند مرتبه روی او خطا انجام دادند، اما بازی خوبش را انجام داد. آرمین سهرابیان هم خوب بازی کرد و نمایش با اقتداری داشت. حتی اگر این گُل را به ثمر نمی‌رساند او را جزو بازیکنان خوب استقلال انتخاب می‌کردم. البته کل تیم استقلال زحمت می‌کشند، اما برای بهترین بازیکن امروز تیم انتخابم بلانکوست. در طرف دیگر پارسا جعفری دروازه‌بان جوانی که شاید کمتر کسی نام او را شنیده باشد سه تا چهار توپ خوب را گرفت. او حتی روی صحنه گلی که  استقلال به ثمر رساند مقصر نبود و تمام تلاشش را انجام داد. این دروازه‌بان غرور خوبی دارد و باید با همین شخصیت فوتبالی پیش برود. 

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir