هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر فراخوان داد / مهلت ارسال آثار ۳۰ آذر ماه

هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر فراخوان داد / مهلت ارسال آثار ۳۰ آذر ماه
شناسه خبـر : ۱۲۳۸۳۸ شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در سه گروه ادبی شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر آثار می‌پذیرد.

به گزارش موج خبر ، هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر با هدف تعالی و ارتقای شعر امروز از سال 1385، هر سال میزبان کاروان شعر پارسی بوده و هجدهمین دوره آن نیز در سال 1402 برگزار می‌شود.

این جشنواره، علاوه‌ بر هم‌سخنی با شاعران مطرح معاصر ایران با هدف معرفی و شناخت شاعران جوان سرزمین عزیزمان و گسترش همدلی و هم‌زبانی با پارسی‌گویان سراسر دنیا برگزار می‌شود.

هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر آثاری را که برای نخستین‌بار در سال 1401 به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل کشور منتشر شده‌ باشد در سه گروه ادبی مجموعه شعر بزرگسال (شعر کلاسیک، شعر نو و شعر محاوره)، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر (پژوهش‌های حوزه شعر) ارزیابی می‌کند.

آثار ارسالی به این جشنواره باید تألیفی و به زبان فارسی و مجموعه‌ شعر به‌صورت مستقل منتشر شده باشد؛ از این‌رو مجموعه‌های مشترک داوری نمی‌شوند.

براساس فراخوان این جشنواره، آثاری که در سال‌های قبل با عنوان دیگر یا توسط ناشر دیگری به چاپ رسیده یا به‌صورت گزیده‌ ‌آثار قبلی باشند، داوری نمی‌شوند.

برگزیدگان هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر، زمستان 1402 در اختتامیه معرفی و به برگزیدگان، علاوه‌ بر جایزه نقدی، لوح یادبود و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد.

ناشران، شاعران و پژوهشگران می‌توانند پس از تکمیل نسخه فیزیکی فرمی که در نشانی fajr.ketab.ir قابل دسترسی ا‌ست، 4 نسخه از آثار خود را تا 30 آذر ماه 1402 به‌نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان شهید برادران مظفرجنوبی، خیابان خواجه‌نصیر، پلاک 2، سرای اهل قلم، طبقه 4، کدپستی 1315773411، دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر  با شماره تلفن 91006363- 021 داخلی (811) تماس بگیرند.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir