عصبانی‌ترین استان‌های ایران کدامند؟

عصبانی‌ترین استان‌های ایران کدامند؟
شناسه خبـر : ۱۲۳۶۴۹ پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲

سال گذشته بیش از ۵۹۱ هزار نفر و سال ۱۴۰۰ نیز بیش از ۵۸۶ هزار نفر برای نزاع به پزشک قانونی مراجعه کرده‌اند. بیشترین آمار نزاع (نسبت به جمعیت استان‌ها) در سال ۱۴۰۰ مربوط به استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، زنجان، همدان و خراسان شمالی بود.

بررسی داده‌های سازمان پزشکی قانون نشان می‌دهد در پنج ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۷۹ هزار نفر برای نزاع به این سازمان مراجعه کرده‌اند. البته این آمار نزاع فقط برای مورادی است که ثبت رسمی شده‌اند. اما کدام استان‌ها بیشترین مراجعه‌کننده را داشتند؟

بنا بر آمارهای سازمان پزشکی قانونی ایران، سال گذشته بیش از ۵۹۱ هزار نفر برای نزاع به این سازمان مراجعه کرده‌اند که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است. در برخی استان‌ها مانند تهران آمار مراجعه‌کنندگان نسبت به سایر مناطق بیشتر است، اما باید برای تحلیل دقیق‌تر این آمارها جمعیت استان‌ها را هم در نظر گرفت. در این صورت آمارها تصویر روشن‌تری از وضعیت این شاخص می‌دهد. 

اردبیل، آذربایجان غربی، زنجان، همدان و خراسان شمالی به ترتیب عصبانی‌ترین استان‌ها در سال ۱۴۰۰ بودند. پس از آن، البرز، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و گیلان در رتبه‌های بعد قرار دارند. 

استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی نیز کمترین آمار نزاع نسبت به جمعیت ثبت کرده‌اند. تاکید می‌شود رتبه‌بندی عصبانی‌ترین استان‌ها نسبت به جمعیت محاسبه شده است.

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir