ستاره پرسپولیس کاپیتان تیم ملی را مجبور به تغییر پست کرد

ستاره پرسپولیس کاپیتان تیم ملی را مجبور به تغییر پست کرد
شناسه خبـر : ۱۲۳۵۲۷ چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶

به نظر شما پست بازی یک بازیکن در یک تیم فوتبال را چه کسی باید تعیین کند؟ خود بازیکن یا سرمربی تیم؟

قرار است از «مهدی ترابی» حرف بزنیم. بازیکنی که بعد از مصدومیت علیرضا جهانبخش جدی‌ترین گزینه برای بازی در سمت راست خط میانی تیم ملی بود. پیش بینی که به وقوع پیوست و خیلی سخت نبود!

در اینکه مهدی ترابی بازیکن بسیار خوبیست، هیچکس تردیدی ندارد. او در همین بازی برابر ازبکستان یک بار گل ۳ امتیازی زده و در همین مسابقه اخیر یکی از بهترین های زمین بود. در توانایی فنی ترابی و نمایش او هیچ بحثی وجود ندارد.

اما جابجایی‌های مداوم ترابی درون زمین با محمد محبی در طول مسابقه خیلی به چشم آمد، آنقدر بود که این سوال را به ذهن کارشناسان متبادر کند؛ «این جابجایی‌ها با دستور کادر فنی بوده یا به خاطر هماهنگی خود بازیکنان؟»

«محمد محبی» از آن دسته بازیکنانی است که تقریباً تمام مربیان عاشق آنها هستند. او همه چیز را با هم دارد، هر کجا که بگویید بازی می‌کند و امیر قلعه نویی در همه این سال‌ها عاشق محمد محبی بود و به محض تصدی تیم ملی همه خانواده فوتبال می‌دانستند که محبی یکی از ۱۱ نفر اصلی ما خواهد بود.

در ترکیب ذهنی امیر قلعه نویی و در ۴-۴-۲ لوزی محمد محبی هافبک چپ است و علیرضا جهانبخش هافبک راست. وقتی جهانبخش در بازی برابر هنگ کنگ مصدوم شد، حدس می‌زدیم که ترابی جانشین او شود که همینطور هم شد اما همه ما سابقه بازی‌های ترابی در پرسپولیس را داریم!

 این بازیکن علاقه بسیاری به بازی در سمت چپ خط میانی دارد و در پرسپولیس آنقدر جایگاه مهمی دارد که یکی مثل وحید امیری را مجبور به تغییر پست کرده است، دیگر تکلیف ستاره‌های تازه وارد مثل سعید صادقی مشخص است!

وینگر چپی که در گل گهر زیر نظر همین قلعه نویی در یک فصل ۱۴ پاس گل داد و ستاره ایران شد، اما وقتی به پرسپولیس آمد به خاطر حضور ترابی مجبور به تغییر پست شد! پس با این پیشینه وقتی دیدیم که از همان نیمه اول ترابی به سمت چپ آمده و محمد محبی مکمل رامین رضاییان شده، خیلی طبیعی بود که این سوال ایجاد شود آیا این تغییر با هماهنگی کادر فنی بود؟

فوتبال یک کار گروهی و تیمی است. بسیار دیده‌ایم که گاه بازیکنان درون زمین بین خود هماهنگ می‌کنند تا هر کس بهترین کیفیت خود را ارائه دهد و البته که این هماهنگی گاهی بدون اطلاع مربیان است! هستند مربیانی که بعداز یک مسابقه درخشان ستاره‌ای را به خاطر همین هماهنگی بی‌اطلاع جریمه و تنبیه کرده‌اند!

و در نقطه مقابل مربیانی که بعد از دیدن کیفیت یک بازیکن بعد از چنین هماهنگی به طور کلی پست او را تغییر دادند! به نظر شما مقابل ازبکستان کدام اتفاق افتاد؟

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir