بیرانوند: می‌توانست شرایط بدتری مقابل ازبکستان اتفاق بیفتد/ بعد آن پنالتی، رونالدو تا گل نزند ما را رها نمی‌کند

بیرانوند: می‌توانست شرایط بدتری مقابل ازبکستان اتفاق بیفتد/ بعد آن پنالتی، رونالدو تا گل نزند ما را رها نمی‌کند
شناسه خبـر : ۱۲۳۵۲۶ چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران معتقد است شاگردان قلعه نویی مجبور شدند گل دوم مقابل ازبکستان را دریافت کنند!

به گزارش خبرنگار ورزشی موج خبر، علیرضا بیرانوند بعد از تساوی تیم ملی مقابل ازبکستان در مرحله مقدماتی جام جهانی و بازگشت کاروان ملی‌پوشان به کشور، اظهار داشت: این فیفا دی با 2 بازی تمام شد و به نظرم سخت‌ترین بازی ما با ازبکستان بود که می‌توانستیم  برنده باشیم. دو نیمه متفاوت داشتیم. در نیمه اول فوق‌العاده خوب بودیم و در نیمه دوم ازبکستان برای اینکه شکست نخورد و جلوی هوادارانش بازی می‌کرد. از دقیقه اول نیمه دوم پرس سنگینی داشتند. به هر حال یک گل دریافت کردیم. ما می‌دانستیم و به همه ثابت شده که 2 بر صفر نتیجه خطرناکی است و حتی در دقیقه 90 هم نمی‌شود روی آن حساب باز کرد.

وی افزود: وقتی گل اول را خوردیم، ازبکستان از نظر روحی بالاتر رفت و ما افت کردیم. به نظرم در نیمه دوم نسبت به نیمه اول تمرکزمان کمی افت کرد و همین اتفاق(تساوی بازی) افتاد. باز خداراشکر اتفاق بدتری نیفتاد. به نظرم ما اردوی خیلی خوبی داشتیم که با دو بازی، خیلی خوب هم تمام شد.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به خبرنگاری که انتقادها را تخریب تیم ملی می‌دانست، گفت: اصلاً کسی اجازه ندارد یا بخواهد تیم ملی را تخریب کند یا خدای نکرده به بازیکنان یا کادرفنی ایراد بگیرد! به نظرم الان بهترین نسل را داریم. چه تخریبی؟ یعنی چه اتفاقی برای تیم ملی افتاده است که اینطور صحبت می‌شود؟ الان فکر می‌کنم 9 بازی بدون باخت را پشت سر می‌گذاریم و بازی‌های فوق خوبی انجام می‌دهیم.

وی درباره نیمه اول بازی ایران و ازبکستان گفت: نیمه اول اصلاً‌ وقتی بازی را دیدیم، پیش خودمان گفتیم اصلاً فینالیست جام ملت‌های آسیا هستیم!  بازی همین است. به هر حال ما علیرضا جهانبخش کاپیتان خودمان را نداشتیم. شما الان آلمان را ببینید با آن همه ستاره 2 بازی است که می‌بازد. شما نگاه کنید یعنی هیچ کس حق ندارد و بهترین بازیکنان نسل فوتبالی را در اختیار دارد. به نظرم من خودم با بازی که نیمه اول مقابل ازبکستان انجام دادیم می‌خواستم واقعاً در فضای مجازی پست بگذارم و بگویم همه مردم بیدار شوند که این تیم ملی بوی قهرمانی جام ملت‌ها را می‌دهد.

بیرانوند در واکنش به خبرنگاری که معتقد بود انتقادات می‌تواند سازنده هم باشد و به سبک تیم ملی انتقاد وارد است، گفت: سبک بازی الان ما نسبت به چند سال قبل، خیلی رو به جلو است. شما اگر دقت کنید ما می‌توانستیم مثل آب خوردن از دو گل‌مان دفاع کنیم ولی ما می‌دانستیم روی این دو گل نمی‌شود حساب کرد برای به ثمر رساندن گل حمله کردیم که متاسفانه گل خوردیم و این یک چیز طبیعی است. ما مجبور شدیم گل دوم هم بخوریم!

وی در مورد مشکل انتخاب کاپیتان تیم ملی بعد از خروج سردار آزمون و رسیدن بازوبند به دروازه‌بان تیم ملی گفت: به هر حال اتفاقی است که افتاد و نظر لطف تمام بچه‌ها بود که بازوبند را به من دادند. همه بازیکنانی که در تیم ملی بودند از مهدی طارمی، سردار آزمون، کریم انصاری فرد، علیرضا جهانبخش،  احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی و رامین رضاییان بازیکنانی که همه قبلاً با هم بودند، آنها کاپیتان تیم ملی هستند. به هر حال این اتفاق افتاد و مهدی طارمی لطف و محبت کرد به سعید عزت‌اللهی گفتند علی بازوبند را ببندد. میلاد محمدی چون نزدیک من بود بازوبند را گرفت که سریع به من انتقال بدهد. تا دیدم احسان حاج صفی تعویض می‌شود به میلاد گفتم بازوبند را به احسان بده. این حق احسان حاج صفی است که وقتی در ترکیب تیم ملی است، بازوبند را ببندد.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که شرایط اردویی را چطور ارزیابی می‌کند و آیا جای خالی چنین بازی‌های سنگینی مثل ازبکستان در تقویم تیم ملی خالی بود، تصریح کرد: ما بازی‌های خیلی خوبی تا الان انجام دادیم. بازی با قطر، اردن خوب بود. و 2 بازی با ازبکستان انجام دادیم که فوق العاده بود. به نظرم این بازی‌ها به درد جام ملت‌ها می‌خورد و تیم هماهنگ‌تر شد.  شما نگاه کنید ما نیمه اول سامان قدوس را از دست دادیم سامانی که می‌توانست ریتم بازی ما را تنظیم کند. شما(خبرنگاران) فوتبالی هستید و می‌دانید ریتم بازی ما دست بازیکن تیم ملی فوتبال بود. علیرضا جهانبخش را نداشتیم. امیدوارم تا قبل از جام ملت‌ها که فکر کنم فیفا دی آخرمان است بازیکنان را بدون مصدومیت داشته باشیم. مطمئنم و قولی که به شما می دهیم و همه بازیکنان با هم صحبت کردند به جام ملت‌ها می‌رویم که بازی خوب از خودمان ارائه بدهیم.

بیرانوند در پاسخ به این سوال که تقابل  خارج از خانه پرسپولیس با النصر عربستان را چطور ارزیابی می‌کند،‌ اظهار داشت:   ما( بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس) زمانی که وارد اردوی تیم ملی می‌شویم تمام تمرکزمان را برای تیم ملی می‌گذاریم و اصلاً در جریان اتفاقاتی که پرسپولیس افتاد نیستیم، توجه نکردیم و وارد آن نشدیم. تمام تمرکزمان روی فیفا دی و بازی‌های مقدماتی جام جهانی بود که چون می‌دانستیم بازی رسمی تیم ملی هستند. از امروز برای ما فیفا دی تمام شد و الان تمام تمرکزمان برای پرسپولیس است. پرسپولیس هم به هر حال پرواز دارد و به عربستان می‌رود که به نظرم یک بازی خیلی سخت است. آنجا جلوی همه ستاره از مردم و هواداران می‌‍خواهم به ما انرژی مثبت بدهند.  بهترین اتفاق برای ما و بازیکنان پرسپولیس در این بازی، انرژی مثبت از سوی هواداران است. 

وی راجع‌به اینکه در آستانه تقابل دیگر با رونالدو آیا پیامی خطاب به این ستاره پرتغالی منتشر می‌کند، تصریح کرد: پیام؟ ما یک پنالتی از او گرفتیم تا به ما یک گل نزند، ما را رها نمی‌کند. ولی وی بازیکن بزرگی است و هر کسی آرزو دارد جلوی چنین بازیکنانی بازی کند. من خیلی خوشحالم که برای بار سوم روبروی این بازیکن بزرگ، بازی می‌کنم. نه تنها من همه بازیکنان پرسپولیس از بازی مقابل النصر خوشحال هستم. خیلی خوشحالم یک جام جهانی خیلی خوب با رونالدو داشتم. می‌دانم بازی با النصر سنگین است. شما ببینید رونالدو در بهترین سطح فوتبالش برای تیم ملی پرتغال بازی می‌کند و گل‌های حساس می زند. اصلاً شما رونالدو را که بهترین بازیکن دنیا است، کنار بگذارید، آن تیم چندین ستاره خوب دارد. فکر کنم بچه‌های ما می‌توانند در عربستان نتیجه خوبی بگیرند. همانطور که کسی فکر نمی کرد در قطر، الدحیل را شکست بدهیم. اگر همان تمرکزی را که در بازی مقابل الدحیل داشتیم جلوی النصر داشته باشیم، ان‌شاءالله می‌توانیم یک نتیجه خوب بگیریم.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir