طارمی اینجا به دایی و سردار رسید!/ ستاره پورتو، سرمربی استقلال را جا گذاشت

طارمی اینجا به دایی و سردار رسید!/ ستاره پورتو، سرمربی استقلال را جا گذاشت
شناسه خبـر : ۱۲۳۵۲۰ چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰

مهدی طارمی در هفتاد و پنجمین بازی ملی چهل و سومین گل خود را هم زد تا به تنهایی در پله چهارم تاریخ بایستد.

گل دوم ایران برابر ازبکستان را طارمی زد. گلی روی حرکت عالی «سامان قدوس» که ناشی از تجربه حضور او در سطح بالای لیگ انگلستان است. وقتی می‌گوییم تجربه لژیونرها می‌تواند به فوتبال ما کمک کند دقیقاً از همین صحنه حرف می‌زنیم.

قدوس روی بازیکن صاحب توپ فشار آورد، در حالی که هیچ موقعیتی برای ما وجود نداشت. بازیکن حریف اشتباه کرد و سامان بعد از گرفتن توپ بدون معطلی با یک ضربه طارمی را با سنگربان حریف تک به تک کرد.

این گل را باید به حساب قدوس، تیزهوشی و تجربه او گذاشت. درست مثل گلی که «رضا قوچان نژاد» به کره جنوبی در سال ۲۰۱۳ زد و ایران را به جام جهانی برزیل برد.

اما روی کاغذ این گل به نام «مهدی طارمی» ثبت شد و با این گل طارمی به رکورد «علی دایی» و «سردار آزمون» در برابر ازبکستان رسید. در سیزدهمین تقابل دو کشور مهدی طارمی برای هشتمین بار بازی کرد، او به تنهایی رکورددار بازی مقابل ازبکستان است.

اما طارمی تا قبل این بازی دو گل به ازبکستان زده بود که با یکی از آنها ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کرد. طارمی در گلزنی پشت سر سردار و علی دایی با سه گل به ازبکستان قرار داشت و حالا به آنها رسیده است.

اما در جدول گلزنان تاریخ فوتبال ایران هنوز مهدی طارمی برای رسیدن به سردار و دایی کار دارد. علی دایی ۱۰۹ گل ملی زده و فعلاً دست نیافتنی است، با توجه به سن طارمی او می‌تواند به رتبه دوم برسد. جایی که فعلاً کریم باقری با ۵۱ گل ملی حضور دارد. طارمی به همین گل از «جواد نکونام» رد شد.

اما نفر سوم هم کسی نیست جز زوج طارمی در تیم ملی! سردار آزمون ۴۹ گل ملی دارد و مهدی طارمی بعد از زدن این گل ۶ گل دیگر با سردار فاصله دارد. سن سردار کمتر است و شاید او شانس بیشتری برای رسیدن به رتبه دوم داشته باشد اما آمادگی مهدی این امیدواری را برای خود او ایجاد می‌کند.

و چه خوشبخت است تیم ملی فعلی که چنین زوج گلزنی را در اوج آمادگی و تجربه در اختیار دارد!

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir