پاسخ جالب سرمربی سپاهان درباره رفتار منشوری نورافکن/ دوست ندارم بازیکنانم اخلاق غیرورزشی داشته باشند اما...

پاسخ جالب سرمربی سپاهان درباره رفتار منشوری نورافکن/ دوست ندارم بازیکنانم اخلاق غیرورزشی داشته باشند اما...
شناسه خبـر : ۱۲۳۵۱۸ چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت به رفتار عجیب امید نورافکن واکنش نشان داد.

ژوزه مورایس در نشست خبری پیش از بازی با استقلال خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا درست است که در لیست مازاد از نیلسون یاد می‌شود؟ اظهارکرد: آیا از بازیکنی نام برده‌اند یا گفته‌اند باشگاه را ترک کرده است؟ باشگاه ورزشی یک سیستم باز است و بازیکن وارد آن می‌شود و از آن خارج می‌شود. نقل و انتقالات یک بازار رقابتی است که هم باشگاه و هم بازیکن به دنبال منفعت هستند. من جواب سوال شما را دادم و نیلسون با ما نیست.

او درباره اقدام غیراخلاقی امید نورافکن در حاشیه دیدار با پرسپولیس هم گفت: من اطلاعی ندارم و باید تحقیق کنم تا جواب بدهم. من برای احترام گذاشتن ارزش قائلم. هیچ اهمیتی ندارد که از کجا می‌آییم، همه انسانیم و باید به هم احترام بگذاریم و این طور دنیا در آرامش است. اگر حرکتی بوده من عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: من اصلاً دوست ندارم بازیکنانی که زیر نظر من هستند اخلاق غیر ورزشی داشته باشند یا بی‌احترامی کنند اما من نورافکن را می‌شناسم و او هم انسان و بازیکم قابل احترامی است و برای من عجیب است که این اتفاق افتاده است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به این سوال که برخی تیم‌ها تعداد بازی‌هایشان با یکدیگر متفاوت است، گفت: در لیگ سازماندهی شده این اتفاق نمی‌افتد و فکر می‌کنم همه به این برمی‌گردد که بلدیم چکار کنیم یا نه.

وی در پاسخ به این سوال که در این دو فصل که در ایران حضور داشته است، فوتبال ایران و چطور ارزیابی می‌کند؟ عنوان کرد: سوال جذابی است و بابت این سوال تشکر می‌کنم. به نظر من همه کسانی که در فوتبال ایران کار کرده‌اند باید یک کنفرانس درباره ارزیابی از فوتبال ایران تشکیل دهند و مقایسه‌ای با گذشته داشته باشند و اینکه نسبت به آینده چه دیدگاهی وجود دارد و در این صورت ما مربیان هم می‌دانیم که چگونه باید قدم بگذاریم و از چه مسیری پیش برویم. ایران کشوری فوق العاده با مردم فوق العاده و ایده‌های بسیار خوب دارد. آرزو می‌کنم لیگ و فوتبال بهتری را در ایران شاهد باشیم.

وی افزود: حتی باید این قضیه را از دید بازیکنان داورها و تماشاگران هم بررسی کرد، حتی باید بررسی کرد که بینندگان در خانه با چه کیفیتی تصویر مسابقات را می‌بینند. پس این یک بحث بزرگ است که می‌توان همه این افراد را درگیر این بحث کرد. ما برای مردم بازی می‌کنیم، پس باید به خواسته مردم توجه کنیم و باید بدانیم چه چیزی شوق را برای این مردم بیشتر می‌کند زیرا همه این مردم عاشق فوتبال هستند. حتی از دید بازیکنان باید ببینیم امکانات تمرینی برای آن‌ها فراهم است و از نظر تماشاگران هم باید دید آیا استادیوم‌ها شرایط خوبی برای تماشای بازی دارند. همچنین باید دید آیا شرایط برای داوران جهت قضاوت خوب فراهم است. بله، ایران دارای یک فوتبال با کیفیت است. البته اکنون بحث خرج کردن نیست، بلکه باید یک سری افراد را داشته باشیم و ببینیم به چه چیزی نیاز دارند و بعد بتوانیم برنامه‌ریزی و مدیریت کنیم.

مورایس بیان کرد: باید ببینیم یک باشگاه چه شرایطی دارد، مثلاً باشگاه استقلال خوزستان نسبت به سپاهان و هم نام خود استقلال تهران از نظر اجتماعی باید چه کار کند که هوادار بیشتری داشته باشد و توجه بیشتری را جلب کند. حتی به موضوع سقف بودجه می‌رسیم که اصلاً سقف بودجه چگونه درست شد و اصلاً با وجود سقف بودجه چگونه می‌توان رشد کرد. آیا از یک فرد فوتبالی از طرف باشگاه‌ها درباره این قانون سوالی پرسیده شده است که باید سقف بودجه چگونه تعیین شود.

او افزود: برای رشد کردن به ساختار و امکانات و نیز بازیکنان رده‌های پایین‌تر و استادیوم نیاز داریم و حتی اینکه چگونه باید منابع داشته باشیم. بحث پول نیست و بحث این است که از چه آدم‌هایی می‌توان استفاده کرد تا باشگاه‌ها رشد کنند. همه این‌ها می‌توانند ایران را برای کل دنیا یک کشور مثال زدنی کند. من درباره فرهنگ پارسی می‌خوانم و فرهنگ فوق العاده عجیب و خوبی است و طبق این فرهنگ برویم موفقیت‌های خیلی بیشتری کسب می‌شود اما چگونه می‌شود گوش نکنیم و یک قانون وضع کنیم و به ضرر باشگاه‌ها باشد. پس قدم اول گوش دادن است.

بیشتر بخوانید: باخت به سپاهان دوباره برای پرسپولیس خوش یمن می‌شود؟

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir