به‌کارگیری ۱۸۰ مددجو در بزرگترین کارگاه تولید فرش زندانیان کشور

به‌کارگیری ۱۸۰ مددجو در بزرگترین کارگاه تولید فرش زندانیان کشور
شناسه خبـر : ۱۲۳۵۱۱ چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی لرستان گفت: ۱۸۰ مددجو در بزرگترین کارگاه تولید فرش دستباف زندانیان کشور در این استان مشغول کار هستند.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، عبدالمجید کشوری، امروز با اشاره به اشتغال زندانیان، اظهار داشت: 1700 مددجو در زندان‌های لرستان مشغول به کار هستند که 62 درصد از کل محکومان این استان را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه وضعیت اشتغال در زندان‌های لرستان در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته‌است، افزود: همچنین 31 کارگاه تولیدی و صنعتی در زندان‌های این استان وجود دارد.

مدیرکل زندان‌های لرستان عنوان کرد: بزرگترین کارگاه تولید فرش دستباف زندانیان کشور با مساحت هزار و 340 مترمربع در این استان است که تعداد 80 دار قالی را در خود جای داده‌است.

وی بیان کرد: 180 مددجوی زن و مرد در کارگاه تولید فرش دستبافت زندانیان این استان مشغول به کار هستند که طی شش ماه نخست سال جاری توانسته‌اند 53 متر انواع فرش دستباف چله ‌ابریشم، گل ابریشم و تمام ابریشم را ببافند.

کشوری گفت: کارگاه‌های تولید لوازم برقی، خیاطی، خراطی، صنایع دستی، پرورش زنبورعسل، مونتاژ کیت‌های الکترونیکی، تراش سنگ‌های زینتی، چرم‌بافی، مکانیک خودرو و پرورش گیاهان زینتی از دیگر کارگاه‌ها و واحد‌های تولیدی زندان‌های لرستان محسوب می‌شوند.

مدیرکل زندان‌های لرستان، ابراز کرد: ایجاد اشتغال علاوه بر یادگیری و مهارت‌آموزی زندانیان باعث ایجاد آرامش خاطر و همچنین فراگیری یک فرصت شغلی در بین مددجویان می‌شود و تعدادی از آنان با یادگیری حرفه و مهارت دلخواه در زندان، پس از آزادی کارآفرین می‌شوند.

کشوری با تأکید بر اینکه بنا بر اصول زندانبانی اسلامی در زندان‌های لرستان توجه ویژه‌ای به خانواده‌های زندانیان می‌شود اضافه کرد: بیکاری و مشکلات اقتصادی سهم بسزایی در شکل‌گیری جرایم دارد و اشتغال می‌تواند گام مهمی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها باشد.

انتهای پیام/645/.

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir