هزینه خاک‌برداری پروژه‌های نهضت ملی مسکن را دولت می‌پردازد

هزینه خاک‌برداری پروژه‌های نهضت ملی مسکن را دولت می‌پردازد
شناسه خبـر : ۱۲۳۴۲۳ چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲

سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان از تامین زمین ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: با تدبیر وزیر راه و شهرسازی هزینه خاک‌برداری پروژه‌ها از محل منابع داخلی شرکت تامین می‌شود.

ذبیح الله زارع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی موج خبر، اظهار کرد:‌در حوزه نهضت ملی مسکن در افق 4 ساله تعهد شرکت عمران شهر جدید مهستان 34 هزار واحد است که تاکنون برای 16 هزار و 574 واحد زمین تامین شده است.

وی با بیان این‌که قرارداد این واحدها انجام و تجهیز کارگاه انجام شده است،‌ ادامه داد: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن آغاز شده و متوسط پیشرفت فیزیکی از مرحله تجهیز کارگاه تا 30 درصد داریم.

وی افزود: در دل پروژه‌های نهضت ملی مسکن،‌ برخی پروژه‌های بدون متقاضی داریم که اصطلاحاً به آنها «مهر به نهضت ملی شده» می‌گوییم. متوسط پیشرفت فیزیکی این واحدها 40 درصد است.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید مِهستان در پاسخ به این پرسش که این واحدها «مهر به نهضت ملی شده» چه تعدادی است و دلیل فاقد متقاضی بودن این واحدها، گفت:‌ حدود 4000 واحد. شهر جدید هشتگرد (مهستان) در یک برهه زمان پردیس و پرند برای مردم جذاب‌تر بود و متقاضیان در این دو شهر زیاد بود. اما در شهر هشتگرد متقاضی نداشتیم و واحدها همینطوری باقی ماندند.

زارع اضافه کرد: بر این اساس برای آن واحدها تبدیل به احسن شود و هم با پیشرفت فیزیکی بالاتر مردم را درگیر این پروژه‌ها کنیم با استفاده از شیوه‌نامه‌ ابلاغی از وزارت راه و شهرسازی «مهر به نهضت» را اجرایی کردیم.

وی با بیان این‌که 40 میلیون تومان یعنی قسط اول نهضت ملی مسکن از سوی اکثر متقاضیان واریز شده است، اظهار کرد:‌ مبالغ واریزی به حساب خود متقاضیان واریز می‌شود و فعلا برنامه‌ای برای حذف آن دسته از متقاضیانی که آورده خود را به‌طور ناقص واریز کرده‌اند، نداریم.

وی تاکید کرد:‌ زمین مابقی واحدهای نهضت ملی مسکن نیز در حال انجام است و در شورای عالی مسکن 250 هکتار زمین در حال الحاق به شهر جدید مهستان است. این زمین‌ها در شمال شهر قرار دارد که مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان انجام و در شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح شده که امیدواریم به‌زودی ابلاغ شود.

یک اتفاق خوب در شهر مهستان

وی یادآور شد: یک اتفاق خیلی خوبی با تدبیر وزیر راه  و شهرسازی روی داده که اتفاق خیلی بزرگی است. می دانید شهر جدید توپوگرافی خاصی دارد و باید عملیات خاکی خیلی سنگینی برای پروژه‌ها انجام شود تا به کد صفر برسند. این کار هزینه سنگینی دارد که باید از آورده مردم تامین شود. عملاً آورده مردم بابت رسیدن پروژه به کد صفر و شروع کار هزینه می‌شود.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان افزود:‌ با تدبیر وزیر محترم راه و شهرسازی و مصوبه مجمع شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید ایران این اجازه به شرکت عمران مهستان داده شد تا از محل منابع داخلی بحث خاک‌برداری پروژه‌های نهضت ملی مسکن را تامین کنیم.

زارع با بیان این‌که برآورد ما این است که برای 34 هزار واحد نهضت ملی مسکن حداقل 200 میلیارد تومان هزینه خاک‌برداری است، گفت: این اقدام در راستای کمک به متقاضیان این طرح عملیاتی شده است.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir