خانواده زن مقتول داماد را بخشیدند

خانواده زن مقتول داماد را بخشیدند
شناسه خبـر : ۱۲۳۲۵۶ سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸

مرد جوان که در یکی از هتل‌های پایتخت همسرش را به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای‌دم از مجازات مرگ رهایی یافت.

به گزارش موج خبر، ماجرا از آنجا آغاز شد که خدمتکار هتلی در پایتخت ساعت ۳ بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ برای نظافت اتاق ۲۵۱ چندین بار در اتاق را زد. باتوجه به اینکه کسی پاسخگو نبود، از طرفی کلید اتاق نیز در پذیرش قرار نداشت و مشخص بود که مسافران اتاق داخل هستند، موضوع به نظرش مشکوک آمد و مدیر هتل را در جریان قرار داد.

طبق فهرست پذیرش هتل، زوج جوانی به نام پدرام و فرانک چند روز قبل از شهرستان به این هتل آمده و اتاق را اجاره کرده‌ بودند. اما ۲۴ ساعت قبل، پدرام هتل را ترک کرده بود ولی همسرش از اتاق خارج نشده بود. بدین ترتیب با کلید یدک در اتاق باز شد و آنها با جسد خونین زن جوان در کف اتاق مواجه شدند.

کشف جسد تیم جنایی را به هتل کشاند و در تحقیقات صورت گرفته باتوجه به اینکه کسی به‌جز پدرام وارد یا از اتاق خارج نشده بود، انگشت اتهام به سمت مرد جوان نشانه رفت. با شناسایی همسر مقتول به عنوان عامل جنایت، بازپرس جنایی دستور بازداشت او را صادر کرد.

اعتراف به جنایت

با گذشت یک ماه از تحقیقات جنایی درنهایت مرد فراری به پلیس پردیس رفت و خود را معرفی کرد. به‌دنبال اعتراف مرد جوان، او به اداره آگاهی پایتخت منتقل شد و به قتل همسرش اعتراف کرد: من و همسرم از قبل اختلاف داشتیم و مدتی از هم جدا زندگی می‌کردیم. وقتی بعد از مدت‌ها همدیگر را دیدیم، به من گفت غیابی طلاق گرفته است اما مدرکی برای این حرف خود نداشت و همین موضوع باعث شد از او دلگیر شوم. من خیلی تلاش کردم ارتباطم را با او بهبود دهم؛ حتی او را به تهران آوردم که تنها باشیم و کمی با هم صحبت کنیم اما فایده نداشت. از طرفی به او مشکوک شده بودم. برای همین نقشه قتل به ذهنم رسید و در نهایت او را کشتم. بعد هم به شهری که خانواده‌ام آنجا هستند، رفتم و آنها به من گفتند خودم را تسلیم کنم، برای همین به پردیس که محل زندگی‌ام بود، رفتم و خودم را به پلیس معرفی کردم.

با اعتراف مرد جوان به جنایت، او به بازسازی صحنه قتل پرداخت و پرونده پس از تکمیل شدن برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. باتوجه به ادله موجود در پرونده و درخواست اولیای‌دم و اعترافات متهم، قضات دادگاه کیفری حکم بر قصاص دادند.

با تأیید این حکم در دیوان‌عالی کشور، پرونده برای اجرا به دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد. اما با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی، اولیای‌دم برای رضای خدا از قصاص قاتل دخترشان گذشت کردند. با گذشت آنها، پرونده برای رسیدگی از جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع خواهد شد.

منبع: روزنامه ایران

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir