زنگ مدارس در لرستان نواخته شد

زنگ مدارس در لرستان نواخته شد
شناسه خبـر : ۱۲۰۴۹ شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان امروز(15 شهریور) در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ مدارس در دبیرستان دخترانه شکوه خرم آباد، گفت: سال تحصیلی جدید همراه با رعایت شیوه نامه های...

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان امروز(15 شهریور) در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ مدارس در دبیرستان دخترانه شکوه خرم آباد، گفت: سال تحصیلی جدید همراه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی کرونا با حضور ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه آغاز شده است.

 

«علیرضا نخعی» با اشاره به اینکه در مناطق دارای شرایط بحرانی ناشی از شیوع بیماری کرونا مدارس به شکل غیر حضوری برگزار می شود، اظهار داشت: در این راستا تعداد یک هزار و ۶۰۰ مدرسه استان که تاکنون تحت پوشش اینترنت نبوده اند به اینترنت مجهز شده اند.

 

وی با اشاره به مشکلات فرا روی آموزش مجازی، بیان کرد: به لحاظ وسایل ارتباطی حدود ۳۰ درصد دانش آموزان فاقد گوشی های هوشمند هستند.

 

نخعی با بیان اینکه تمام دانش آموزان استان تحت پوشش تحصیلی قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: شیوه های جایگزین برای ارائه خدمات آموزشی در مناطق دارای شرایط بحرانی در نظر گرفته می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: باتوجه به اینکه مناطق دور دست استان کم جمعیت هستند و کلاس های زیر ۱۰ نفر را می توان حضوری برگزار کرد.

 

وی افزود: ۹۰ درصد مدارس این مناطق با حضور دانش آموزان بازگشایی می شود و ضدعفونی روزانه، تحویل ماسک و مواد ضدعفونی کننده به مدارس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در دستور کار قرار می گیرد.

 

وی اظهار داشت: مدارس مناطق وضعیت قرمز کرونا غیرحضوری بازگشایی شده و در نواحی زرد نیز دانش آموزان به گروه های کوچک تقسیم می شوند.

نخعی افزود: ساماندهی نیروها و کلاس های آموزشی انجام و تمام تدابیر لازم برای سلامت و کیفیت آموزشی دانش آموزان در نظر گرفته شده است که از خانواده ها نیز تقاضا می شود در این راستا همراه و حامی آموزش و پرورش باشند.

 سال تحصیلی جدید با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار لرستان و رعایت دستورات بهداشتی مقابله با کرونا در دبیرستان دخترانه شکوه نواخته شد.

پایان پیام/599
ضمیمه :

منبع خبر:شبستان

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir