فرمانده سپاه لرستان: جهادگران ما برای خدمت به مردم در حال سبقت از یکدیگر هستند

فرمانده سپاه لرستان: جهادگران ما برای خدمت به مردم در حال سبقت از یکدیگر هستند
شناسه خبـر : ۱۱۴۶۲ پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹

گروه استانها- فرمانده سپاه لرستان با بیان اینکه جهادگران ما برای خدمت به مردم به دنبال سبقت از یکدیگر هستند گفت: مجاهدت‌ها‌ی جوانان ما چه در دفاع مقدس و اکنون در مبارزه با کرونا معنویت و اخلاق را می‌رساند.

- اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم در بروجرد، سردار مرتضی کشکولی امروز در یادواره نخستین شهید مدافع سلامت استان لرستان و شهرستان بروجرد که در دانشگاه اسلامی واحد بروجرد برگزار شد اظهار داشت: هنوز کسی نتوانسته مقام شامخ شهید را آنگونه که در روایات و آیات آمده بداند و بشناسد، تنها این که شهید همیشه برای ما زنده و جاوید است.

وی افزود: انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده نو ظهور و موثر توانست وضعیت جهان را به جهتی دیگر تغییر دهد و این ظرفیت خدمات رسانی ما را می‌رساند. مردم ما بعد از انقلاب آزاد و البته عهده‌دار مسئولیت شدند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: ما توانستیم در بحث  امنیت، علم، دانش هسته‌ای و در حال حاضر سلامت به توانمندی های زیادی دست پیدا کنیم، هم اکنون نیز مجاهدت‌های پرستارانی را می‌بینیم که در کشور انجام می‌شود این همان ظرفیت بعد از انقلاب است که تربیت شده و آزاد شده است.

وی با بیان اینکه جهادگران ما برای خدمت به مردم به دنبال سبقت از همدیگر هستند بیان کرد: دوره شکوفایی، احسان و نیکوکاری است که در کشورهای دیگر یا نیست یا بندرت است، قبل از انقلاب اسلامی ما هم یا نبود یا خیلی کمرنگ دیده می‌شد.

سردار تصریح کرد: در دفاع مقدس این نقش‌ها و حضورها بیشتر خود را نشان داد و زنان کشور ما همپای مردان در جبهه و جنگ حضور فعال داشتند به طوری که 23 هزار امداد گر و پزشک زن در جبهه‌ها داشتیم که با عشق به کشورشان بدون ترس و واهمه خدمت می‌کردند همچنین 7 هزار شهید زن تقدیم این نظام شده و در حال حاضر تعداد 5 هزار جانباز زن در کشور داریم که با نثار جان خود به این نظام و انقلاب خدمت کرده‌اند.

وی گفت:ما باید این فرهنگ را همچنان توسعه دهیم، زنان ما در جشن‌های بزرگ و ماندگاری مانند عاطفه‌ها، گلریزان، در رزمایش کمک‌های مومنانه و در امر خدمت و کمک‌رسانی به سیل زدگان حضور داشته و خدمت کرده‌اند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد چهار میلیون زن کشور ما در صف ثبت نام برای اهدای عضو هستند و این اقتدار نظام ما را می‌رساند که توانسته چنین کسانی را تربیت کنند.

وی اظهارداشت: اگر امروز مدعی هستیم و در بحرانی‌ترین شرایط جهان با وجود درگیری‌ها و تحریم‌ها، مستقل‌ترین و امن‌ترین و آزادترین کشور جهان هستیم همه به دلیل وجود مردم ماست، مردمی که همیشه همراه نظام بوده و پیوندی ناگسستنی با آن ایجاد کرده است و به قول فرمایشات مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی چیزی جز ملت نیست.

سردار کشکولی افزود: با تعریفی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم از معنویت و اخلاق داشتند، مصداقش را می‌توانیم در وجود مدافعان سلامت ببینیم، برجسته کردن ارزش‌هایی از قبیل ایثار، توکل، اخلاص و ایمان نشان از معنویت درونی این عزیزان است و این چیزی جز گذشت، خیر خواهی و کمک به نیازمندان نیست، چه تعبیر دیگری می‌تواند داشته باشد بنابراین باید کادر بهداشت و درمان را درک کنیم تا به معنویت وجودی‌شان پی ببریم.

وی در رابطه با ایثار، توکل و خیر خواهی به همنوع گفت: تا مادامی که کمک به همنوع هست، معنویت هم هست. 10 هزار و 700 بسته معیشتی که توسط سپاه در این مدت بین نیازمندان توزیع شده معنویت و اخلاق را می‌رساند که سبب شده با این رویکرد جوانان ما نیز جذب شوند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تصریح کرد: مجاهدت‌ها‌ی جوانان ما چه در دفاع مقدس و اکنون در مبارزه با کرونا معنویت و اخلاق را می‌رساند اما عده‌ای می‌خواهند این صحنه‌ها را در فضای مجازی کمرنگ کرده و نادیده بگیرند ولی موفق نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پرستاران ما با هر پوشش و تیپی دائما در حال ذکر گفتن برای بیماران خود هستند، چون دل و دین خود را در گرو این عشق داده‌اند.به خودشان فکر نمی‌کنند و تنها هدفشان خدمت به دیگران است. دقیقا صحنه‌های دفاع مقدس در حال تکرار شدن است و ما در خط مقدم خدمتیم و این جلوه دیگری از معنویت است که باید به آن پرداخته شود.

سردار کشکولی اظهارداشت: در دورانی که سقوط اخلاقی در جامعه غرب روز افزون است و همه اظهار خستگی می‌کنند ما به برکت نظام و انقلاب ایستاده‌ام و پرخروش در حال حرکتیم، اینها یعنی معنویت و اخلاق که در فداکاری، خیر خواهی و نو دوستی ما نهادینه شده فقط باید توسعه پیدا کند، شاید در فضای مجازی عده‌ایی در حال تخریب این ارزش‌ها هستند اما نمی‌توانند آن را خراب کنند.

وی عنوان کرد: مسئولان باید منش و اخلاق معنوی را در خودشان پرورش دهند تا به بهترین سمت حرکت کنند.این یادواره‌ها و این بزرگداشت‌ها برای ما درس است که اهل خیر خواهی و دلسوزی باشیم و به گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف میدان بدهیم چرا که اگر این میدان داده نمی‌شد گوهر وجودی این شهید بزرگوار شکوفا نمی‌شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بیان کرد: باید با کانون‌های ضد معنوی و ضد اخلاقی با شیوه معقول در فضای مجازی و حقیقی برخورد شود و تلاش کنیم مفاهیم انقلاب اسلامی را توسعه دهیم.

وی گفت: کاری که این شهید بزرگوار انجام داده فردی نیست این یک روال تربیتی است که باید برای ماندگاری، پایداری مفاهیم ارزشمند، ایثار، فداکاری، از خود گذشتگی و ترویج معنویت در جامعه تبلیغ شود.

به گزارش تسنیم در پایان این مراسم از سردیس شهیده زهرا شیرویه و تمبر یادبود این بزرگوار رونمایی شد.

انتهای پیام/642/ ت

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir